En olycka kommer sällan ensam.

Japp då har vi gått in i en ny vecka och jag började den med att tvätta, plocka och fixa lite här hemma, men jag har kommit fram till att ju mer jag försöker att plocka och rensa här hemma desto mer saker blir det i lägenheten, alltså vi har så mycket grejer som vi sparat så jag skulle bara vilja åka med full bil till returpunkten och dumpa allt, men egentligen skulle man nog ställa sig på loppis då väldigt mycket av sakerna och kläderna är fina och absolut inget fel på, och då skulle man ju även kunna få några kronor för grejerna.
Man skulle oxå kunna skänka saker till t.ex Erikshjälpen så gör man ju en god gärning oxå samtidigt. 
Men rent ekonomiskt så skulle man själv försöka att kränga sakerna, jag har ju sålt en del urvuxna barnkläder mm på loppis som finns på FB men det är ju långt ifrån allt som går att sälja där. 
Jaja mitt i allt styrande här hemma idag så märkte jag att det började rinna ut vatten på golvet i badrummet, inga jättemängder men tillräckligt för att misstänka att nåt inte stod rätt till med tvättmaskin, så nu måste vi kolla upp vad det kan vara, förhoppningsvis så är det bara utpumpet som måste sköljas igenom eller nåt annat enkelt.
Igår rasa även en lampa med uttag och allt samman i köket, ett sånt där som sitter under skåpen som inte syns i vanliga fall, men just nu ligger det på bänken och är väldigt synligt😱
Det går bra nu, men vad är det man säger "en olycka kommer sällan ensam"
Så jag blev så trött på allt idag och tog på mig skorna för att följa med Becca och Apollo på skogspromenad istället. 

Imorgon har det blivit dax för utvecklingssamtal med Linnea. 
Har en känsla av att allt är som det ska, jag hoppas på det iallafall. 
Annars får vi väl snabbt hitta en hobby som man kan leva på sen, typ sång eller golf kanske. 
//Bex 

Kommentera här: