Färre kontroller😱

Det kanske tar lite tid men tillslut så står det klart. 

Ja då blev det långhelg nu då både skola och dagis är stängt på måndag, skolan håller även stängt på tisdag så det blir inte många skoldagar kvar för Linnea att gå nästa vecka. 
På måndag kommer mamma/mormor Susanne in för att underhålla fröna ett tag då jag ska gå och göra röntgen, blev ju bara datortomografin som ska göras nu, magnetröntgen och ultraljudet på hjärtat skjuter dom lite på så dom undersökningarna blir inte förens i maj. 
Egentligen är det ju inte bra att göra röntgen allt för ofta då man utsätts för en massa konstig strålning och grejer så när läget i huvudet har varit lugnt nu en längre tid så kommer röntgen att bli mer sällan, jag vet att dom pratat om 2 gånger per år. 
Och det är ju skönt samtidigt som det känns lite jobbigt att dom inte kommer att hålla mitt huvud under samma bevakning som vanligt, för i datortomografin kommer inte mitt huvud med på bilderna utan där är det ju enbart buk, bröst och hals som röntgas, så lite nervöst känns det allt.
Men så länge jag mår bra och inte blir allt för yrslig, illamående och får en massa huvudvärk så ska det väl vara lugnt tänker jag.

Idag fick jag klart på skåpet under handfatet till den lilla toaletten och förutom att Macke hjälpte mig med att sätta dit benen på skåpet så lyckades jag göra allt själv, så nu har jag proppat skåpet fullt med toalettartiklar för framtida bruk det vill säga mitt lilla lager, jag är ju sån som gärna passar på att "hamstra" när det är billigt om man vet att det ändå kommer att gå åt liksom. 

Nu blir det välförtjänt fredagsmys i soffan med frön. 
Trevlig helg.
//Bex 

Kommentera här: