"Grattis, cancern har försvunnit"

Jaaaa, jag kunde gå på tjejlunch idag då febern var borta imorse. 
Så nu har jag fått min dos av skratt och skitsnack ett tag framöver. 
Så får vi se vad nästa tjejträff kan bjuda på för äventyr, vi har ju lite planer för vi kan ju inte bara sitta och äta varje gång😉

Nästa vecka väntar en dos med cellgifter igen, så får vi väl se vad dom har att säga om det här med febern.
Det är ju väldigt påfrestande att åka på feber titt som tätt, man blir ju ganska utslagen och orkeslös, men så vill jag ju inte klaga för mycket heller så sköterskan och läkaren får för sig att ändra med doseringarna eller cytostatikan då jag fått för mig att dom här cellgifterna funkar bra mot min cancersort. 
Vi får väl i så fall ta det snacket efter nästa kontroll då man vet mer om hur det ser ut och vilken nytta cytostatikan gjort på kroppen. 
Men jag vill ju självklart helst slippa byta mediciner ännu en gång. 

Det skulle vara så skönt att bara få bli frisk nån gång, att få komma på ett läkarbesök där läkaren säger "grattis, cancern har försvunnit och du är nu friskförklarad" 
Att kunna få återgå till ett normalt liv där man får jobba normalt, kunna åka iväg när som helst utan att behöva planera runt sjukdom, behandlingar och kontroller, att kunna göra det som faller en in, vi tjejer satt och pratade om Boda Borg idag när vi åt och det skulle vara så himla kul att åka dit, jag har varit där två gånger innan jag blev sjuk men nu finns det ju ingen mening med att åka dit mer då det är så väldigt mycket av uppdragen som jag varken bör, kan eller ska göra. 
Det är alla dom här småsakerna som jag saknar, att man inte längre kan göra vad som helst, och gör man nåt ändå så kan man få lida för det lång tid efteråt. 
Men som jag brukar säga, det kunde varit värre, och det finns dom som inte ens kan göra hälften av vad jag klarar av så jag ska nog egentligen inte klaga. 
//Bex 

Kommentera här: