Jag vägrar bli dålig.

Näe men då har man avklarat ca:2,3 mils promenad denna veckan då. 
Jag och Becca har ju vandrat i skogen varenda dag i veckan efter Becca slutat jobbet. 
Riktigt skönt men det är inte utan att det känns i kroppen.
Men det är underbart att kunna motionera på nåt vis iallafall utan bli helt förstörd, det går liksom åt nu när jag inte kunnat träna på så länge. 
Nästa vecka är det dax för medicin igen så då lär jag ju inte orka med några längre promenader direkt, så man får passa på medan orken finns. 

Förkylningen har dessvärre slagit till i familjen Bernhard igen och då jag gärna drar till mig sjukdomar så har jag fått en väldigt irriterande hosta och nu på eftermiddagen/kvällen så kom väl feber oxå, kände ju av det lite redan igårkväll men så idag efter frukosten så mådde jag ändå ok. 
Men det är ju som det brukar, jag mår helt ok på dagen och sen på kvällen kommer febern smygande. 
Så jädrans typiskt jag som mått så bra i veckan och imorgon ska jag och tjejgänget ut på stan och käka och snacka en massa skit, har ju längtat så mycket till den här helgen då Macke är hemma hela helgen och jag själv får dra iväg och göra något annat för en stund, då vill jag väl inte ligga hemma och vara dålig heller😩
Får hoppas på att det bara är en god natts sömn som behövs. 

Liam har äntligen fått återgå till innebandyn idag igen och tro att han var lycklig efter flera veckors uppehåll. 
Linnea kommer dock att dumpa dansen imorgon och gå på kalas på busfabriken istället, visserligen älskar hon dansen men när man får välja mellan kalas med klasskompisarna eller dans så är valet tydligen inte så svårt. 

Nu hoppas vi på en snabb kurering och en lika fin vårdag imorgon som det varit idag för idag har man verkligen fått vårkänslor när till och med vårjackan har fått komma fram från garderoben. 
//Bex 

Kommentarer:

1 Ullis:

Bra jobbat med promenader, det är ju jätteviktigt att röra på sig för både kropp och själ. Hoppas du kan hålla dig frisk.

Svar: Tack, ja det är ju både skönt och nyttigt😉
Bex

Kommentera här: