Lite ändringar i schemat.

Nu kan man pusta ut och andas normalt igen då några månader framöver då läkarbesöket idag gick bra och röntgenbilderna var i stort sätt oförändrade sedan sist. 
Inga nytillkomna metastaser syntes och dom som redan finns har varken vuxit eller minskat och det är alltid ett gott tecken. 
Har fortfarande kvar inflammationen mellan eller snarare på tarmarna där av magsmärtor och magkatarrsymtom men det är bara att fortsätta knapra omeprazol, ska dock ändra lite i mina behandlingar och bara ta det skelettstärkande var 9:de vecka istället för var 6:e vecka som jag gjort nu eftersom jag fått sådan feber dom gånger jag tar den stora behandlingen, zometa som det skelettstärkande heter finns kvar i kroppen så pass länge att det absolut inte ska vara någon fara att förlänga glappet mellan dom behandlingarna. 

Efter vi varit i Linköping och fått mina besked så var det Mackes tur att gå till vårdcentralen här hemma för att försöka få någon klarhet i varför han är så öm i huden över bröstet och hans magsmärtor som han haft på sistone. 
Han fick ta en massa prover och dom han fick svar på direkt såg bra ut men läkaren trodde väl samma som vi befarat nämligen att han åkt på bältros och fått magkatarr. 
Att han får magkatarr är kanske inte så konstigt då han är en stressad person och då vi sitter i den sits som vi gör, det är klart att det blir en inre stress för honom oxå med tanke på sjukdomen och barnen mm. 
Så idag har det varit en väldigt givande dag för oss, jag menar det finns väl inget roligare än att besöka vården. 
Ja ja, så länge svaren är positiva så går det väl an
//Bex 


Kommentera här: