Men få mig att känna mer skuld bara.

Men det är väl själva fääään vad kroppen ska hålla på då. 
Hela dagen igår tog jag det relativt lugnt, ingen stress och inget ansträngande förutom att göra rent kaninburen då möjligtvis, men ingen feber på hela dagen, men så efter mötet som jag hade igårkväll så började jag känna mig lite "tråkig" i kroppen och dimmig i huvudet och då hade väl tempen gått upp på 38,2 igen. 
JAG BLIR GALEN!!!!!
Så då blev jag ju tvungen att ringa onkologens akutmottagning för att informera om de senaste dagarna och den återkommande stigande tempen. 
Jag hade dessutom lovat vissa att jag skulle ringa om febern kom tillbaka, så det var bara att hålla sitt löfte. 
Sköterskan tyckte att det var bra att jag ringde och att man faktiskt ska ringa när tempen stiger så pass mycket, men hon förstod oxå att man gärna slipper att åka och ta prover sent på kvällen, men det är faktiskt så att man kan behöva sättas på antibiotika via dropp direkt om immunförsvaret skulle sjunkit så pass mycket, och det har hänt mig förr så jag vet ju om detta, men inte för att det gör saken mindre jobbig, men efter sköterskan rådfrågat läkaren så ringde hon tillbaka och sa att jag slipper åka in och ta några akutprover men att jag ska ta febernedsättande och om febern ändå överskrider 38,5 så måste jag ringa tillbaka. 
Men tack & lov så behövdes det aldrig.

Sen måste jag bara göra en liten inflikare nu när det cirkulerar olika artiklar om "barn och egentid" på sociala medier, speciellt en artikel ifrån Expressen som jag såg på FB idag.
Den handlar om varför man skaffar barn när man inte vill umgås med dom?
Jag som då lämnar mina barn på dagis och frita fast jag "går hemma" om dagarna är jag en dålig förälder då?! 
Jag åker och handlar när mina barn är på frita/dagis, jag åker till Ikea och käkar lunch efter jag varit på behandling i Linköping istället för att åka raka vägen hem och hämta barnen, jag slappar, promenerar, tvättar och städar när jag lämnat ungarna hos omsorgen. 
Gör jag fel då?! 
Jag har redan ångest för att jag ibland måste lämna iväg barnen till frita/dagis fast det egentligen är lov eller planering/studiedag för att jag helt enkelt själv inte orkar att aktivera barnen hemma eller åka iväg med dom någonstans, sen om jag slänger in en maskin med tvätt som jag sen hänger upp så är ju inte det riktigt lika ansträngande som att själv hemma ha två ungar i åtta timmar.
Och en sån här artikel får mig ju då att känna mig ännu mera som en värdelös morsa. 
Ja jag har valt att skaffa barn men jag har inte valt att bli sjuk.
Och denna artikel är nog inte menat mot oss som är sjuka men man känner sig ändå så j@vla träffad, men jag vet ju hur det slutar när jag försöker att göra mer än vad jag klarar av med fröna, och då är jag absolut inte närvarande för mina barn överhuvudtaget kan jag säga.
Jag avskyr artiklar över hur en bra morsa/förälder ska och inte ska vara, alla resor och utflykter till både badhus och lekland, och det ska bakas, målas, pysslas, och fan o hans moster, och när man då inte kan leva upp till ens hälften av allt så känner man sig väldigt nertryckt och dålig helt enkelt. 
Kanske tåls att tänkas på innan man skriver den där artikeln om hur den perfekta morsan ska vara, för det finns många som faktiskt inte KAN leva upp till dom måtten. 
//Bex 

Kommentarer:

1 Susanne:

Måste bara få säga att jag är imponerad över hur mycket du faktiskt gör tillsammans med dina barn och har dem hemma fast du inte mår bra och är själv med dem då och då. Tror verkligen inte att alla i din situation hade orkat med som du faktiskt gör. Något dåligt samvete behöver du verkligen inte ha. Jag som är frisk blir matt av sådana där artiklar. Kan tycka att det blir lite mycket. Vi behöver inte vara så j_vla perfekta hela tiden. Good enough finns det något som heter. Och vad det verkar så skjuter du långt över målet. Bara så att du vet!!!! :)

Svar: Tack snälla vad gulligt sagt.
Ja jag försöker ju att göra vad jag orkar men ibland så är det ju faktiskt enklare att åka iväg med ungarna till exempelvis Kolmården då dom liksom underhåller sig själva där. 💜
Bex

Kommentera här: