Blodigt och ofräscht.

Idag har jag fasiken haft näsblod hela dagen utan att överdriva, det är inte så att det blöder konstant hela tiden utan det kommer liksom i omgångar. 
Det började redan imorse när jag vände mig i sängen för att slå av larmet på telefon, jag trodde att jag kanske bara var snorig men icke då, sen fortsatte det att blöda i över en timmes tid ända tills Linnea gick till skolan. 
Hopplöst när man får springa fram och tillbax till toan hela tiden för att byta papper i näsan och snyta sig, allting tar ju så väldigt mycket längre tid. 
Sen har det fortsatt att blöda i näsan på mig lite titt som tätt under hela dagen, jag måste tänka på att alltid ha näsdukar med mig när jag går ut om det skulle börja blöda igen och många gånger så kommer dom till användning oxå, jag böjde mig ner för att klappa hundar ute på gården i förmiddags och mycket riktigt så började jag väl att blöda då oxå. 
Körde med nozoil (nässpray) förut idag då sköterskan sa att det är bra att hålla slemhinnorna i näsan oljiga och fuktiga, och jädrar vad det satte fart på blödandet, så det gäller verkligen att hålla sig inne när man sprayar med sånt. 
Så jävla äckligt och man kan inte göra nåt heller, är dessutom helt skinnflådd då vänster näsborre är helt söndertorkad oxå. 
Alltså jag har fått en del näsblod förut men det här är nåt sjukt, jag undrar om det verkligen ska vara så här. 
Får nämna det för sköterskan nästa gång jag tar medicin om jag inte ringer imorgon beroende på om det har slutat blöda eller inte. 
//Bex 


 

Kommentarer:

1 Ullis:

Blöder det så mycket s måste du höra av dig till din vårdgivare. Kan vara något med t ex koagulationen som inte är ok.

Svar: Ja jag tänkte ringa idag om det inte hade gått över, men igårkväll stanna blödandet upp så idag har det varit blodfritt😉
Bex

2 Ullis:

Blöder det så mycket s måste du höra av dig till din vårdgivare. Kan vara något med t ex koagulationen som inte är ok.

Kommentera här: