Dessa nätter.

Näe men bruna små bollar är ju gott. 

Vi har kommit in i en period då båda våra barn vaknar tidigt VARJE natt och kommer för att krypa ner i min och mackes säng och sova med oss.
Att dom vaknar på nätterna beror på allt från mardrömmar, växtvärk, feber, ja lite smått och gott helt enkelt, men vad det än beror på så är dom nästan alltid ledsna när dom vaknar och vill ha närhet och tröst, nån natt då och då är väl ok, det får man liksom nästan räkna med, men när det händer natt efter natt en längre tid så tär det ganska bra på humöret då man själv inte får tillräckligt med sömn och många gånger sover väldigt obekvämt. 
Alla mår mindre bra av för lite sömn och jag vill inte skylla på sjukdomen jämt men på grund av den så mår jag skit just nu när jag inte får sova. 
Vi får hoppas att det vänder inom en snar framtid. 

Idag har det även kommit till min vetskap att det är den bruna lilla chokladiga bollens dag, och då fröna ALLTID kommer hem ifrån skola och dagis med informationen om vilket bakverks dag det är (kanelbullen, semlan, våffla mm) så tänkte jag ligga steget före denna gång, och sen är det ju väldigt bekvämt att ha allt förberett oxå då det blir mindre slabb och spill och då alltså mindre för mamma att städa, så när barnen kom hem idag står alla ingredienser färdigmåttade på bordet för ungarna att hälla i, blanda och börja rulla bollar. 
Men dom såg ut som fån och hade inte en aning om vad det var för dag idag, hur är det möjligt att dom missat det nu när jag varit så jädra duktig och förberett allt.
Ja ja, dom fick ju baka iallafall. 
Och jag fick även med mig några av bollarna till Becca så det blir en extra piffig torsdag. 
//Bex 

Kommentera här: