Manligt med en kvinnlig touch.

Ett par tjusiga skor till detta så är jag nöjd. 


Idag fick jag för mig att gå en sväng i klädbutiker igen, dels för att få inspiration om vad som skulle passa sig på ett bröllop och som jag även kan känna mig bekväm i, och dels för att se om jag kunde hitta något innan mina rabattkuponger gick ut. 
Och samma som sist när jag gick och letade så hitta jag lite fina klänningar och byxdresser mm, men inget som skulle passa mig eftersom att de flesta plagg har en ganska djup urringning, smala axelband eller knäppning i nacken och med helt bara axlar.
Vissa kläder skulle säkert funka om jag har kavaj eller kofta på mig hela tiden så att man inte visar om ryggen eller axlarna är bara, men bröllopet är i augusti så det kan lika gärna vara 30 grader om inte mer och vem klarar av att gå med mer kläder än nödvändigt då?! 

Men så tänkte jag om lite, och grabbarna har ju oftast kostym på bröllop där dom kan ta av sig kavajen när det blir för varmt, så varför skulle inte jag kunna göra lika dan't fast med lite kvinnligare touch?
Så jag leta upp lite olika allternativ i en butik och gick för att prova, mest bara för att se om det skulle bli som jag hade tänkt mig, jag hade ju en bild i huvudet om hur jag ville att det skulle se ut men sen kan det vara ganska knivigt att få det att se lika dan't ut i verkligheten, men jag har åtminstone lite mer än två månader på mig så nåt ska jag väll få ihop under den tiden. 
Men så när jag stod där i provhytten så fick jag på mig det som blev så likt bilden i mitt huvud att jag knappt visste vad jag skulle göra. 
Så jag blev bara tvungen att ta kort och skicka iväg till svägerskan fort som satan då hon är mammaledig och jag nästan visste att jag skulle få respons direkt. 
Jag visste ju vad jag själv tyckte om utstyrseln men frågan var bara hur andra skulle reagera på mitt val av bröllopskläder. 
Men svägerskan som även hade kusinen Ida vid sin sida tyckte precis som jag.
Så jag kunde inte göra annat än att köpa det. 
Nu hade jag ren tur att jag hade valt att gå in i en av de lite billigare butiken så jag kom ganska lindrigt undan oxå. 
Tittade på en kavaj i en annan butik och bara kavajen kostade mer än vad jag betalade för hela paketet idag. 

Jag har visat bilderna på kläderna för ett antal personer idag och fått väldigt blandad respons, dels om det passar sig på ett bröllop, men jag har faktiskt fått ett godkännande av självaste bruden som dessutom tyckte att det var skitsnyggt, så jag är nöjd. 
Bättre än så här blir det helt enkelt inte. 
//Bex 

Kommentarer:

1 Angelie sibels mamma:

Grymt snygga kläder...passar skit bra på dig

Svar: Tack, det är ju inte varje dag som man hittar något som man känner är så rätt.
Bex

2 Ullis:

Snyggt!

Svar: Tackar😉
Bex

Kommentera här: