Retar mig.

En av alla drömplatser. 

Carpe diem, du lever bara en gång, lev i nuet imorgon kan det vara försent etc etc. 
Ja det är väll visdomsord som visserligen stämmer, men ärligt talat hur många av oss vanliga "Svensson" kan egentligen leva efter dessa visdomsord, ja förmodligen inte så många.
Så det retar mig nåt kopiöst när vissa människor speciellt kändisar som har nån miljon eller två på kontot sitter och säger hur alla borde tänka på att göra det man vill innan det är för sent. 
Ja men det är väll j@vligt lätt för dig att säga!!!!!!!!
Jag skulle självklart oxå vilja ha dom pengarna för att kunna göra vad man vill. 
Det finns massor med platser jag skulle vilja besöka och saker jag skulle vilja göra, men för oss "vanliga Svenssons" så sätter ekonomin liksom stopp för det. 
Att jag och Becca ens kom iväg på våran drömresa till New York har vi enbart Beccas föräldrar att tacka, utan dom hade det nog aldrig blivit någon resa. 

Missförstå mig rätt, förmögna människor gör vad dom vill med sina pengar, men sitt inte och säg vilka visdomsord vi andra borde leva efter. 
Det är just dom orden som triggar igång ilskan inom mig, "alla borde verkligen leva i nuet och inte skjuta upp sina drömmar" 
Näe men vissa av oss måste skjuta på sina drömmar och för många förblir det nog bara en dröm. 
//Bex 

Kommentera här: