Vilken helg och vilken lycka.

Vilken helg jag har haft, snacka om att jag hunnit göra mycket och väldigt roliga saker dessutom. 
Först i lördags på förmiddagen drog jag och fröna till Kolmårdens djurpark, vädret var fint och då solens strålar värmer så gott så var det många av djuren som låg och lapa sol. 
Fröna passade på att leka av sig lite i lekparken och åkte några karuseller inne i bamses värd innan vi åkte hem. 
Sen åkte jag och lämna Liam hos farmor och farfar medan Linnea fick åka till kusinerna då jag och tjejerna i släkten åkte för att överraska Mackes kusin Johanna då det igår fixades en möhippa för henne eftersom att hon i sommar ska gifta sig med sin Johan. 
Det blev jättegod middag med mycket skratt och skoj, så nu ska hon nog vara redo för äktenskap😉
Blev dock inte så sent för mig eftersom att jag idag skulle iväg med mitt tjejgäng och rida islandshäst. 
Vi har pratat om det i flera år men aldrig kommit till skott, men idag var det äntligen dax. 
Och jädrar vad kul det var. 
Jag har själv inte ridit ordentligt på så väldigt många år, typ inte efter jag slutat skolan och flyttade från landsbygden, och då man oxå blir fegare med åren så trodde jag aldrig att jag skulle våga mig upp på en häst och rida iväg i full galopp, men det gjorde vi hela gänget och herre min skapare vilken känsla. 
Jag kunde fasiken inte sluta le efteråt.
Jag kände mig så glad och lycklig när jag efteråt hoppade av hästen, eller åla mig av kanske är mer rätt ord för det kändes i kroppen när vi var färdiga vill jag lova, och då jag vet att den värsta värken lär komma imorgon så får vi se om jag överhuvudtaget kommer kunna gå då, men det var det fasiken värt, för det lyckoruset jag fick i kroppen när jag satt där på hästryggen var precis vad jag behövde just nu. 
//Bex 
 

Kommentera här: