Det gula paradiset.

Två glada tjejer hemma igen efter en dag full med shopping. 
Och så fick jag ju se "kändisarna" oxå😂 (null)
Det blev en tidig morgon efter en natt med inte allt för mycket skönhetssömn, men vad gör väll det när man fick en heldag i ULLARED! 
Sara tog dock igen lite sömn på vägen ner i bussen medan jag själv satt och lyssna på musik, för jag är en av dom som inte kan somna i ett rörande fordon, ja förutom på kryssning då förstås, men på buss, bil eller flygplan har jag extremt svårt att sova och det ska mycket till innan jag drar in i drömmarnas värld. 
Hur som helst har det varit en kanondag, och jag och Sara har hunnit med det viktigaste.
Jag har handlat ganska mycket julklappar åt fröna, så nu ska jag bara packa upp och sortera vem som ska ge vad eftersom jag fick med en del pengar från både pappa/morfar och gammelmormor. 
Man får så väldigt mycket för pengarna i Ullared, lego t.ex är näst intill halva priset på om man jämför mot de stora leksaksbutikerna här hemma.  
Klapparna jag handlat idag har jag nog sparat ett antal hundralappar på eller "tjänat" rättare sagt som vi fruntimmer brukar säga😉
Näe vars men det här med att åka buss ner över en dag är nog egentligen ingenting för mig, det är visserligen bekvämt att slippa köra och kunna styra med annat på dit och hemvägen men med tanke på att man har en tid att passa så blir man lite stressad ändå, och emot slutet av vistelsen blev jag extremt trött och matt i både kropp och knopp så när det var en timme kvar så yrade jag bara runt och kände att jag inte kunde hålla fokus på nånting. 
Så då gick vi till kassorna och betalde medan jag fortfarande kunde koden till kortet, för det kändes verkligen som att jag lika gärna skulle kunna glömma bort det eller blanda ihop det med nån annan kod, det blev total kortslutning i hjärnan. 
Så de sista avdelningarna inne på gekås pallade jag inte med helt enkelt, men det är heminredning och köksutrustning plus textiler av olika slag typ sängkläder och handdukar, och det var ju ändå inget viktigt som jag behövde därifrån iallafall. 
Så att åka på våran tjejtripp som vi brukar göra på sommaren där vi sover över en natt i stuga är mycket bättre för mig, det blir inte samma tidspress och absolut inte lika mycket folk då många redan börjar dra sig hemåt när vi kommer. 
Det blir dock lite dyrare då man har mer tid att titta på saker och så kostar det ju att bo kvar oxå. 
Men ibland måste man ju få unna sig lite. 
Nu tackar jag Ullared för denna gång och för i år, och så hoppas jag att vi ses igen nästa år. 
//Bex 

Kommentera här: