Idioter😡😡

(null)
Det blev lite ändrade planer på frita idag kan man säga, dom skulle egentligen spelat innebandy men så blev det inte, dom fick nämligen inte vara inne på skolan/frita på morgonen/förmiddagen av den enkla anledningen att några JÄVLA IDIOTER ännu en gång försökt att tutta på skolan. 
Denna gång bröt dom sig in i skolan och tände på i ett utav kapprummen.
Klockan var inte mer än mellan 21:00-21:30 och jag satt i vardagsrummet och tittade på tv:n då det helt plötsligt började blinka hysteriskt in i rummet.
Jorå, där nere på skolgården stod det ett antal brandbilar med blåljusen på. 
Nu vet inte jag riktigt hur stor skadan blev, men kapprummet där branden anlades är ju förstört och alla saker som fanns där inne, sidan där mina frön har sitt klassrum klarade sig då branden var tvärs över gården. 
Dock så hade brandlarmet fått fnatt så det har gått igång helt utan anledning hela morgonen och då man inte bara får ignorera larmet så fick barnen vara ute idag. 
Så förbannat onödigt, från att det varit asylboenden som brunnit i hela Sverige till nu skolor, och då undrar jag vad det är för jädra klappträn som tycker att utbildningen och omsorgen är så dålig så man känner att man kan gå och bränna ner skolor och dagis. 
Idioter som inte fattar hur detta drabbar folk. 
Det är inte bara ett hus som dom förstör, det är utbildning, säkerhet, skattepengar och även föräldrarnas pengar då många har barnens regnkläder, stövlar och extrakläder kvar på skolan då man omöjligt kan gå och dra alla dessa kläder fram och tillbaka varje dag. 
Men det är kanske dax att börja göra det nu, jag får väll ha en stor Ikeabag ståendes här hemma innanför dörren som jag tar med varje morgon när vi går till skolan, för jag har banne mig inte råd att gå och köpa nytt. 
För som det känns nu så är det bara en tidsfråga innan hela skiten brinner ner. 
Några av oss grannar som bor här och ser/hör det mesta som försiggår nere på skolan sent på kvällarna har frågat om skolan kanske kan få någon bättre belysning och även ta bort det skjul som står mitt på gården, eftersom att det smäller mycket kraftiga smällare och krossas mycket fönster, det måste ju bli svindyrt i längden tänker jag. 
Till svar har vi fått att kommunen ökat bevakningen på skolan under kvällar/nätter, vad som menas med det vet jag inte riktigt, kanske att vaktbolaget åker en extra runda per natt eller nåt, uppenbarligen så var det inte nån vidare bra bevaknings iallafall. 
Fruktansvärt irriterad blir jag och tycker mest synd om alla dessa barn som blir drabbade. 😡😡
Det ska kännas säkert för ungarna att gå till skolan och det ska kännas lika säkert för oss föräldrar att lämna dom där. 
//Bex 

Kommentera här: