Kalenderflickorna.

(null)
I våras fick jag vara med och fotas inför krokeks kalenderflickors almanacka 2018.
Och då det är en kalender för att dra in pengar till rosa/blå bandet så ville jag självklart vara med. 
Dock så har jag fortfarande svårt för hur mitt bröstparti ser ut efter att jag opererade bort brösten så jag behöll överdelen på. 
Det är ju absolut ingenting att skämmas för och jag brukar inte ha så svårt för att visa sanningen bakom sjukdomen, men just bröstpartit har jag svårt för eftersom att jag själv tycker det är så fult och tänker då att andra ska tycka att det är lite obehagligt och otäckt. 
Det kanske inte alls är så men det är så som jag känner. 
Jag går ju alltid utan lösbröst och så även på stranden så man ser att det inte finns någonting där men det är just att visa ärren efter operation som känns jobbigt. 
Det känns för naket på nåt vis, och då blottar jag även sjukdomen som jag annars försöker att dölja, utseende mässigt då vill säga. 
Det är som sagt lätt att dölja att man är sjuk så länge man inte ser sjuk ut. 
//Bex 

Kommentera här: