Känslan när någon förstår.

(null)
Idag hade jag en dejt med fina Nina, vi träffades över en fika på stan och som vanligt så har vi massor att prata om.
Det händer inte jätteofta att man kan sitta och prata med någon som verkligen förstår, och då menar jag bokstavligt talat förstår alla dom tankar och känslorna som man går och bär på. 
Jag kan förklara för Nina hur jag känner och tänker många gånger, och det kan vara saker som jag inte säger rakt ut till folk i min närhet för det låter så negativt, men Nina tänker ju precis likadant, vi har lite samma tänk och att prata öppet med någon som vet och känner precis vad jag menar är väldigt skönt. 
Vi satt liksom och pratade i 2,5 timme om allt, inte bara om sjukdomen utan om familj, musik och olika intressen. 
Jag och Nina har liknande cancersjukdom med vissa avvikelser, vi är i samma ålder och både Nina och jag har familj med man och två barn som fortfarande är relativt små, så vi förstår nog varandra väldigt bra eftersom att båda lever i "samma värld"
Nina är även precis lika öppen som mig när det gäller sjukdomen, inte en massa hysch hysch utan raka puckar bara, det finns väll vissa saker som man kanske inte pratar så högt om alla gånger, som vissa av biverkningarna på medicin t.ex, men när man pratar med någon som går igenom samma sak så behöver man inte skämmas. 

Nu tar vi helg och imorgon har det blivit dax för födelsedagsfirande, hela 3 stycken, det är lille Axel som blir 1år och sen fyller även svägerskan Jenny och svärmor Eva, men firandet är ihopslaget så det blir ett stort kalas av det hela🎉
//Bex 

Kommentera här: