Olika beroenden.

Välkomnar våran nya familjemedlem❤️ (null)
Jag som sjuk är beroende av att få medicin med jämna mellanrum som håller mig vid liv, men jag har även ett annat beroende som jag vet att många med mig har, och det är kaffe. 
Alltså att våran torktumlare gått sönder och att jag måste gå till tvättstugan för att tvätta sängkläder och underkläder mm kan jag leva med, men när våran kaffebryggare igår la av och slutade fungera då är det ren katastrof!!!
Dessutom har jag haft två snoriga barn hemma idag oxå, så imorse kokade jag vatten på spisen och hällde direkt i filtret på bryggaren. 
Alltså jag kan omöjligt vara utan kaffe en morgon, en frukost utan kaffe det är som att åka skridskor utan is, det funkar bara inte, så då får man göra det bästa av situationen. 
Trist bara att jag hann att lämna Ullared innan vi visste att kaffebryggaren gått sönder.
Så idag har jag varit på jakt efter en prisvärd och bra kaffebryggare. 
Fröna som visade sig inte vara så väldigt sjuka ändå fick vara hemma med mormor när jag var på jakt efter den perfekta bryggaren. 
Visst fröna snorar lite som resten av Sveriges befolkning men imorse när vi vaknade så hosta båda barnen ganska mycket och dom lät hesa när dom pratade, så då valde vi att vara hemma idag så dom inte springer ner till skolan och anstränger sig och får feber oxå. 
Men det är fasiken svårt och veta när man ska hålla barnen hemma, för framåt förmiddagen var ungarna som vanligt igen, dom snora lite men annars var det inget fel på dom. 
Men man kan gärna inte gå ner till skolan och lämna dom vid 11:00 och säga att dom var sjuka imorse men nu har dom frisknat till. 
Och samma sak kommer säkerligen hända imorgon, fröna kommer vakna och låta hesa men sen går det över. 
Det är säkert detta väderomslag som ligger bakom frönas snuva. 
Jag får väll gå ner med dom till skolan så får lärarna helt enkelt ringa efter mig om dom inte skulle må bra. 
//Bex 

Kommentera här: