Vidrig yrsel.

Läskiga barn varav Erikas tjeja Tinda vann pris för bästa utklädnad👻 (null)
Igår hände väll något sjukt och lite otäckt. 
Det var torsdag så jag och Becca träffades som vanligt öven en torsdagsdrink.
När vi inte träffats på några dagar så går vi alltid igenom vad vi gjort i veckan och hur vi mår.
Becca berättade då att hon har haft yrsel till och från sedan förra torsdagen, hon har pratat med sin sköterska som då förklarade att när man t.ex har varit förkyld en längre tid som Becca har så kan man få något som kallas "spökskov" det är alltså inget riktigt skov som man får av MS men det kan vara precis lika obehagligt, och just i samma stund som Becca berättar om det här så börjar jag själv känna mig lite smått yr, jag hade börjat må lite konstigt redan på eftermiddagen när vi var på frönas skolas öppet hus, jag blev tung i huvudet och nästan lite kallsvettig, men jag mådde inte jättedåligt. 
Men nu när jag och Becca hade satt oss i soffan med varsin drink så börjar jag bli väldigt yr, varje gång jag flyttade på mig så kändes det som jag åkt karusell i en timme, så fruktansvärt obehagligt och läskigt, jag kunde inte ens dricka drinken så snurrig var jag och då är det illa😉
När jag väl kommit hem kändes det lite bättre då jag stått och gått ett tag men jag var fortfarande yrslig, jag förvarnade Macke innan han somnade så han visste hur det låg till och han väckte mig även och kollade hur jag mådde imorse innan han drog till jobbet.
Men idag så är yrseln nästan borta, har känt av lite på förmiddagen men sen har det varit lugnt. 
Och tur är väll det för nu på kvällen så anordnades det halloweendisco på frönas skola och det var ju inget snack om saken att fröna skulle gå, så på med halloweenkläderna åter en gång och ner till gymnastiksalen för lite dans, bus och godis, medan vi föräldrar hängde i korridoren och väntade. 
Imorgon blir det innebandy för hela slanten då Linnea ska spela matcher här hemma. 
//Bex 

Kommentera här: