5år beroende av medicin.

Den här dagen för 5år sedan tog jag min första behandling med cytostatika på onkologen i Linköping. 
Jag har inte så bra minne som dom flesta säkert har märkt men jag kommer så väl ihåg den dagen, jag minns att jag och Macke åt på Sibylla som ligger i närheten av sjukan, kommer ihåg att jag tyckte att jag mådde helt ok efter behandlingen och tänkte "att det här var ju inte så farligt"
Kommer ihåg att vi nattade fröna på kvällen och att vi sen skulle se på tv-programmet efterlyst med Hasse Aro, men så blev det inte, vid 21tiden började jag må riktigt dåligt och när efterlyst sändes på tv:n var jag fast på toan. 
Jag kommer ihåg just den dagen så väl att det nästan är läskigt eftersom att jag glömt typ allt annat som hänt efter det.
Dagen då jag och Macke fick beskedet om att jag hade cancer och denna dagen då jag tog min första behandling, det är dom två dagarna som håller sig kvar, resten är ganska luddigt. 
Jag har tagit så mycket olika mediciner och cellgifter så det är omöjligt att hålla reda på, jag har tagit cytostatika i olika former, färger och styrkor, och fått olika biverkningar av dom alla, så att allt är aningen luddigt har sina förklaringar. 

Nu inväntar vi bara svaren på röntgen som jag gjorde förra veckan för att se hur jag ska fortsätta med medicineringen den närmaste framtiden. 
Glad om jag slipper kortison och att tappa håret, men det kan man tyvärr aldrig vara säker på😏
//Bex 

Kommentarer:

1 Ullis:

Tur att mediciner finns och att de fungerat för dig under fem år. Trist med alla biverkningar förstås. Önskar dig många år till med mediciner som har lika god effekt och gärna mindre biverkningar.

Svar: Ja man får verkligen vara glad över att det finns mediciner med så bra effekt.
Väldigt tacksam över det.
Forskningen går framåt så vi får hålla tummarna att vi får bra mediciner i framtiden oxå😉
Bex

Kommentera här: