När det inte går som man har planerat


Så kom jag tillslut iväg på min röntgen idag efter en natt då Linnea drömt mardrömmar och Liam två timmar senare kissat på sig i sömnen, i våran säng dessutom eftersom att han kommer ner till vårt sovrum typ varje natt, då tackar man högre makter att det finns madrasskydd, så det fick bli tvättstugan idag igen då vi fortfarande inte har någon fungerande torktumlare här hemma, och som vanligt när det gäller mig så tänker jag att när jag ändå är igång så kan jag väll göra det ordentligt, så jag har även tvättat kuddar och täcken mm, sånt som man inte gör allt för ofta så att säga. 
Linnea har även stannat hemma från skolan idag då hon haft lite ont i magen till och från enda sedan i fredags och igår visade det sig att Macke har åkt på urinvägsinfektion så vi misstänkte att Linnea kan ha åkt på det även hon, inte för att det smittar men vi har ju varit iväg och badat en massa i havet, så efter telefonsamtal med 1177 och vårdcentralen så fick vi nu en tid till vårdcentralen imorgon, några timmar innan jag själv ska till magnetröntgen, så att Linnea kan lämna kissprov och ta stick i fingret. 
Sen får Linnea gå till skolan under tiden då jag är på magnetröntgen för den tar ju lite tid och Linnea är inte på något sätt dålig utan hon känner bara av att det är något i nederdelen av magen som inte känns som det brukar.
Jag var nere och pratade med en av lärarna idag när jag hämtade Liam för att försäkra mig om att det var ok att göra så. 
Idag var nämligen Becca så snäll och kom hit efter jobbet, då Macke och svärmor jobbar och mamma är på väg till mormor i Småland, men då rycker alltså en finfin gudmoder in och tar sin plikt på allvar så jag själv kunde dra till sjukan och göra röntgen, rena turen att jag inte hade fått någon morgon/förmiddagstid till röntgen för då hade det nog blivit ett riktigt kaos här hemma. 
Men nu hann jag styra upp det hela innan det blev dax att dra till sjukan. 
Linnea kan ju vara ensam hemma kortare stunder men då denna röntgen tar mellan 1-1,5 timmar att utföra då jag ska sitta på sjukan och dricka vatten i 45 minuter innan jag ska in i själva maskin så ville jag inte att hon skulle vara själv, och samma kommer det bli imorgon, jag kommer att behöva spendera minst 1-1,5 timmar på sjukan iallafall. 
Men nu är ju förhoppningsvis morgondagen löst, så jag i lugnan ro kan göra det som jag måste göra. 
//Bex 

Kommentera här: