Timmar i idrottshallen.

Jag är en sådan mamma som gärna vill att mina barn ska hålla på med någon idrott, dels för att det är nyttigt att röra på sig och så har dom nånting att göra på helger och en del kvällar och så träffar dom även nya kompisar. 
Liam fastnade ganska snabbt för innebandyn, så på lördagar har han sin innebandyträning som han tycker är veckans höjdpunkt. 
Linnea har däremot varit lite velig i sitt val av aktiviteter, hon vill prova på det mesta som alla andra gör, häst och fotboll som kusinerna, dans som många av klasskompisarna, basket simning, ja säg vad hon inte vill göra. 
Men så när hon fick frågan om hon ville prova på att spela innebandy med tjejgruppen som kör efter Liams träning så blev hon intresserad direkt. 
Hon har nu provat 3 ggr och är helt biten av sporten 
Så nu varje lördag får man spendera 2,5 timmar på bänken i idrottshallen. 
Det är visserligen väldigt skönt att ha frönas aktiviteter samlade på samma plats och tid så att man slipper att köra runt överallt men 2,5 timme inne i en idrottshall känns betydligt mycket längre än vad det i själva verket är. 
Det känns typ som att halva dan gått åt när man kommer hem. 
Men jag har ju i och för sig inget bättre för mig så jag kan väll lika gärna sitta där, det är ju inte direkt någon kraftansträngning. 
Om några veckor ska Linneas lag börja spela matcher så då blir det väll dock att förflytta sig lite och så får vi hoppas på att det inte alltid krockar med Mackes matcher för då kan det bli lite körigt😱
Vi var även och beställde lagdress idag efter träningen så nu kommer Linnea oxå att ha träningsoverall i lagets färger och med initialerna på när dom ska åka och spela matcher. 
Det är stort, så Linnea är skapligt mallig nu vill jag lova. 
//Bex 

Kommentera här: