Jag var inte ensam.

Mindre fräsch skolgård. 

Då har man varit runt och fixat grejer till Linneas kalas idag då. 
Mycket bestyr är det när man ska till att ha barnkalas, men försöker att göra det så enkelt som möjligt för min egen skull då jag förmodligen kommer att vara helt färdig efteråt, så bakandet har jag lagt på hyllan inför detta kalas och handlar istället den färdiga produkten i butik. 
Ungarna är nog lika glada ändå tänker jag för enligt dom är det nog ingen skillnad.
Men då saker och ting kostar så väldigt olika beroende på vilken butik man befinner sig i så räcker det ju oftast inte bara att gå till en affär, inte om man ska försöka att vara ekonomisk iallafall. 
Vi har ju inte riktigt ekonomin till att slösa pengar i onödan, men vi vill ju självklart ge fröna det kalas som dom önskar sig. 

Nu på kvällen har jag varit iväg på föräldramöte på frönas skola, idag var det Linneas klass som stod för mötet, på torsdag är det dax igen men för Liams räkning. 
Jag tog faktiskt upp en grej som kanske inte har så mycket med klassen att göra men det gäller själva skolan och skolgården. 
Mitt emellan klassrummen på skolan så står det nämligen ett litet hus typ, med tak och väggar men där väggarna inte går hela vägen runt utan det blir mer som vindskydd kan man säga. 
Det står en hel del bänkar under taket och det är väll egentligen ett bra ställe för ungarna att kunna sitta och måla när solen gassar ute. 
Men då det tyvärr har blivit ett hållhak för helt fel personer på kvälls och nattetid så är ju frågan om det är värt att ha kvar det. 
Många ungdomar hänger där långt in på nätterna och det smälls bomber, bränns cyklar och bilar och jag vet inte hur ofta dom slagit in rutorna på skolan så ungarna får akta sig för glassplitter när dom kommer för att ha lektion morgonen efter. 
Polisen har varit där ett antal gånger denna sommar och även brandkåren då några till och med kört in en bil på skolgården och tuttat på. 
Så jag tog faktiskt upp det på mötet idag då åtminstone jag tycker att man borde ta bort huset. 
Och när jag väl hade tagit upp det så var det många som höll med mig, även lärarna eftersom att det många gånger kommer ungdomar och sätter sig där med sina mobiler och energidrycker och lever rövare innan ens frita har hunnit att stänga, och det skrämmer självklart de minsta skolbarnen som har sina klassrum åt det hållet. 
Så lärarna skulle prata med skolans rektorn så att vi kan få kontakt med kommunen som ändå har sista ordet. 
Så vi får väll se om jag har förändrat världen idag med mina ideer🤣🤣. 
//Bex 

Kommentera här: