Det började bra iallafall.

(null)
Oh herregud vad jag inte gillar vårdcentralen.
Vi gick dit idag jag och Linnea eftersom att Linnea hade läkartid och jag själv skulle ta spruta. 
Jag som inte skulle ta min spruta förens 1timme och 15minuter efter Linneas läkarbesök hade ju då planerat att gå ner med Linnea till skolan efter hennes läkarbesök och sen gått tillbaka till vårdcentralen för att ta sprutan. 
Men då vi var på vårdcentralen lite innan Linneas tid så fick jag springa in och ta sprutan direkt när vi kom dit då det fanns en sköterska ledig. 
Jag hade dock inte satt på något bedövningsplåster men valde att ta sprutan ändå när dom liksom erbjuder så att jag skulle slippa gå tillbaka. 
Shit vilken bra service tänkte jag och vad bra att dom har så mycket tid till övers, men det visade sig att riktigt så var det ju inte. 
Linnea som skulle in till läkaren 09:15 kom in 30minuter efter utsatt tid, och mycket klokare av detta besöket blev vi väl inte heller, hon ska lämna ett nytt urinprov samt blodprov så får vi se vad det visar. 
Men visar inte detta nånting nu så får dom fasiken ta tag i det hela och göra ett ultraljud. 
Meningen var att Linnea skulle ta proverna idag efter läkarbesöket men då vi återigen fick ställa oss i en kö med lång väntetid så gav vi upp efter vi spenderat 1,5 timme på vårdcentralen, så vi får gå tillbaka imorgon igen.

Till kvällen blev det kalas för Nellie som blev 10år idag, mat, fika och en massa bus och skitsnack, lite lagom så här en tisdag. 
🎉🎂🎉
//Bex 

Kommentarer:

1 Anonym:

Bra att dom tar din dotters problem på allvar och kollar upp med blodprov hur det står till i kroppen. Skulle vara värre kan jag tycka om dom bara gör ett ultraljud utan att veta vad de ska leta efter. Ultraljud visar ju bara hur organen ser ut ooch säger inget om deras funktion

2 Anonym:

Måste hanförtydliga min tidigare kommentar. Viss funktion i vissa organ kan ses på ultraljud men man behöver oftast veta vad man ska leta efter.

3 Anonym:

Viss funktion kan man förstås se men måste veta vad man letar efter.

Svar: Ja visserligen, men tänkte mest att om nånting inte står rätt till så kanske det syns med ultraljud, barnens kusin tömde t. ex inte blåsan som hon skulle och det syntes med hjälp av ultraljud.
Men tycker det är bra att dom tar prover där infektioner mm syns såklart.😉
Bex

Kommentera här: