En bild säger mer än 1000 ord.

Jag hoppas att detta inte går som utvikningsbilder😂😂 (null)
Jag har många gånger beklagat mig över mitt yttre, jag skäms lite över att jag gör det eftersom att jag bara borde vara tacksam över att jag faktiskt står här idag, vem bryr sig egentligen då över hur man ser ut efter allt som man gått igenom.
Men jag personligen vet ju varför jag ser ut som jag gör, jag vet vad jag gått igenom och vilka skador det gjort på min kropp, men folk som inte känner mig har ingen aning, självklart förstår dom flesta vuxna varför man inte har några bröst, men om man är i ett offentligt duschrum/omklädningsrum som t.ex badhuset där det är väldigt många barn och ungdomar  ibland besökarna så förstår dom oftast inte anledningen till varför man ser så annorlunda ut. 
När jag kommer ut ur duschen så är det verkligen ingen vacker syn, och det är jag väl medveten om och därför besparar jag gärna andra att behöva se det.
Sen är jag fruktansvärt obekväm med att visa mig utan kläder, och det är oxå därför jag håller mig borta från offentliga utrymmen där du bör vara naken. 
Att visa på bild hur man egentligen ser ut utan att täcka över dom mest skadade partierna är något som jag inte ens gjort när jag blev plåtad för krokeks kalenderflickor och deras kalender för 2018 där själva syftet handlar om att visa verkligheten bakom bröstcancer.
Men då en bild säger mer än 1000 ord så är det absolut enklaste sättet att genom en bild visa hur jag verkligen ser ut.
Jag är inte ute efter medömkan eller något sånt men jag känner att jag med ord inte kan få fram bilden över hur "trasig" man känner sig.
Jag har ju blivit ganska duktig på att dölja det yttre som jag inte tycker om med hjälp av stylingsprodukter, mössa och kläder, så det är klart att det blir väldigt svårt för en annan människa att förstå vad jag menar när jag försöker att med ord förklara mina bekymmer, för mig känns det nästan som att folk tror att man överdriver en smula i sina förklaringar om hur förstörd ens kropp har blivit, som sagt det är ju inget som syns vid första anblicken.
Men hur det än ser ut så älskar min familj mig precis som jag är, med eller utan bröst och hår det spelar ingen roll för dom älskar det jag har på insidan och det är det som verkligen betyder nåt.
//Bex 

Kommentarer:

1 Anonym:

Modigt att våga visa det du tycker är jobbigt ❤️ Du är fantastisk och stark!

2 Anonym:

Modigt att våga visa det du tycker är jobbigt ❤️ Du är fantastisk och stark!

Svar: Tack💕
Bex

3

Du är så jäklar strong!! Och var stolt över din kropp - den fungerar! Förstår att det är lätt för mig att säga. Fortsätt på din rätta väg. Kram 💜

Svar: Tack snälla💕
Bex

4 Anonym:

Du är grym B!!! 💕//Jesse

Svar: Å tack så mycket💜❤️
Bex

Kommentera här: