Extreme home makeover.😉

(null)
Så där ja, då har man målat färdigt kaklet i köket, nu ska det bara få stå och torka tills imorgon, sen ska vi nog kunna använda köket igen.
Så skönt att äntligen få bort dom svarta klisterschablonerna och blommorna som var under och få sig ett vitt fint och fräscht kakel.
Och jag får väl faktiskt tacka svägerskan Jenny för det eftersom att det var hon som tipsade mig om att man kunde måla kaklet, själv hade jag ingen aning om det och trodde att jag skulle få leva med detta fruktansvärt fula kakel hela livet😉
Men nu efter Jenny har "tjatat" på mig i ca: ett halvår så kom jag till skott och jag är så nöjd och förstår inte varför jag inte gjorde detta tidigare.
En billig och enkel "makeover" då en burk Kakelfärg bara kostade 200kr, och det var bara en burk som gick åt plus en roller så en rejäl uppfräschning för en billig penning, det gillar vi. 
Och speciellt svårt var det inte heller, lite pill med tejp och grejer innan man börjar måla men annars tyckte jag att det gick bra. 
Jag borde nog bli heminredare😂😂 
//Bex 

Kommentera här: