Hur ska vi lösa det här.

(null)
Igår hade Liam sin sista innebandyträning innan sommaruppehållet, sorgligt men sant, men jag har en känsla av att han inte kommer att lägga klubban på hyllan för det, det lär nog spelas för fullt här hemma ändå som i vanlig ordning. 
Till kvällen åkte jag hem till Becca för nu när hon har flyttat så blir det ju inte lika lätt att ha våra torsdagsdrinkar längre😱
Förut har vi ju bott i samma förening så då har hon bara varit ett stenkast bort, men nu är det många stenar som kan kastas innan jag är framme. 
Och bilen kan jag inte ta för då får jag ju inte dricka någon drink, och det är ju katastrof. 
Så igår gjorde vi så att jag tog cykeln och trampade till Becca där jag blev bjuden på middag, jag fick min drink och vi hade även tänkt att gå ner på stan för att ta oss en varsin cider. 
Men då jag har varit tung i huvudet i några dagar så var jag inte det minsta laddad för att ta på mig "snyggkläder" och bege mig ut bland folk.
Så det blev en skön och avslappnad kväll med soffhäng istället, och det är faktiskt inte helt fel när man är en trött gammal morsa som jag😂😂
Idag blev det pizzamiddag hemma hos bästa Stoffe och Lovisa, även Ida och Kim gjorde oss sällskap. 
En riktig liten släktträff där sysslingarna kunde passa på att leka med varann.
//Bex 

Kommentarer:

1 Emma:

Hej Rebecca!
Är glad att jag hittat din blogg! 😃
Du sätter ord på sånt som är svårt att förklara som cancerdrabbad, & som säkert är ännu svårare att förstå för den som står bredvid. Känner igen mig mycket i dig & de känslor du beskriver, även om min resa inte på långa vägar varit lika tuff & lång som din! Är i din ålder, har 2 små barn, jobbar inom samma bransch, tillhör samma sjukhus & fick mitt bröstcancer besked för 6 mån sen.
Önskar dig & din familj all styrka, lycka & en sköön Valborg! //Kram Emma 😃

Svar: Hej Emma!
Vad glad jag blir när du skriver så.
Ja man försöker sätta ord på känslorna och förklara hur man mår men det är inte alltid då lätt.
Allas sjukdomsresa ser ju olika ut men kan vara nog så tuff ändå.
Möjligt att vi syns på sjukan nån gång😉
Skön valborg/1 maj. 💜

Bex

Kommentera här: