Augustifest, festligheter och baksmälla?!

(null)
Oj vilken fullspäckad och trevlig helg vi har haft.
I fredags drog jag och fröna ner till stan och den pågående augustifesten, vi åkte ner redan på förmiddagen så vi skulle slippa den värsta trängseln och det gjorde vi helt rätt i.
Vi började våran vistelse vid karusellområdet där ungarna fick hoppade studsmatta med sele som jag märkte för sent att det var sjukt dyrt, 90:- per unge för några minuter😱
Hade jag vetat det innan så hade jag aldrig låtit dom hoppa. 
Så tro att jag blev lycklig när dom efter sina svindyra hopp valde att gå till platsen utanför konstmuseet där allt istället var gratis och där dom hade minst lika kul om inte ännu roligare. 
Det spelades fotboll, dom fick prova att måla graffiti, leka gladiatorerna, slå hockeystraffar, och det som fick mig att brista ut i skratt så tårarna kom nämligen brottning i sumodräkter som dessutom var alldeles för stora, tårarna bara sprutade när dom trillade och låg som skalbaggar som hamnat på rygg och inte kunde ta sig upp igen😂
Så många roliga timmar blev det med både gamla och nya bekanta. 

Igår var jag och Macke istället på bröllop, det var Mackes kompis John och hans Kim som blev man och hustru. 
Jättefint och roligt då vi träffade människor som vi inte träffat på länge, man hade mycket att prata om och så fick jag ju bästa bordspartnern oxå, nämligen Jonte, min bästa väns Beccas kusin, så vi är ju inte helt okända för varandra direkt, kunde inte bli mycket bättre.  
Men då jag var nykter och körde och då vissa började bli alldeles för överförfriskade så kände jag vid 12 hugget på natten att det räckte och ville hem, och då har det sina fördelar med att hållit sig nykter och vara körbar för då är det liksom lite jag som har makten och bestämmer när bilen ska rulla hemåt😉
Men lik förbannat så är det väl jag som känner mig bakis idag på morgonen utan en droppe alkohol i kroppen, jag har skallebank, är trött och seg i kropp och knopp och känner mig bara allmänt risig och behöver ta till värktabletter för att känna mig som människa, Macke däremot  var uppe med tuppen och spelade bowling imorse innan vi andra vaknade till och med, så jädra orättvist, jag är väl den som ska må bäst.
Ja det märks ju att man inte är varken nån ungdom eller frisk längre. 
//Bex 

Kommentera här: