Försöka lura ögat.

Lite punkfrisyr kanske😉 (null)
Igår hade jag och svägerskan lite kvalitetstid och unnade oss en sväng till frisörsalongen, jag har länge funderat på att gå till frisören och rådfråga om hur man bäst kan dölja min "flint", stör mig nåt enormt på den kala fläcken mitt på huvudet och det känns som att det bara blir värre ju längre håret blir. 
Så nu när Jenny fick erbjudandet att klippa sig två personer men bara betala för en så slog vi till. 
Jenny gjorde lite snygga etapper i håret och jag satt bredvid och blev så avundsjuk på hennes långa och tjocka hår😩
När det var min tur så gick vi igenom vad som bäst döljer det parti som är väldigt glest. 
Det gäller att försöka lura ögat, och hon tyckte absolut att jag skulle ha kvar den mörka färgen i håret då det ger intrycket av att håret ser tjockare ut. 
Sen rakade vi håret på sidorna och nacken/bakhuvudet så att jag lättare kan dra allt hår som finns kvar åt ett och samma håll, förut var det sådan oreda och jag hade inga direkta linjer att följa. 
Så när vi var färdiga visade hon hur man kunde lägga håret både snett framåt, snett bakåt, åt sidan eller bli riktig punkare och ha det rakt upp🤣
Näe vars, men hemligheten är ju att ha rätt produkter i håret så det ligger på plats hur mycket det än blåser ute. 
Produkterna som frisören använder är självklart jättebra och frisyren rörde sig knappt en millimeter tills det att jag hoppade in i duschen, men så kostar dom därefter oxå. 
Så jag får försöka hitta likvärdiga produkter till ett något billigare pris eller så går jag och kollar i butiker som har hårvårdsprodukter om samma produkter finns där, för har en känsla av att frisörerna nog ligger dyrare i pris än i butik. 
Det får bli mitt nästa uppdrag. 
//Bex 

Kommentera här: