Omstrukturering i schemat.

(null)
Jädrar vad nervös jag blev idag när onkologen ringde.
Den första tanken som slog mig var att nåt inte stod rätt till med mina röntgensvar, men när det var min sköterska på andra sidan luren så förstod jag att det hade med tiderna att göra, läkartiden krockar nämligen med nästa behandlingstid så hon ringde bara för att styra upp det hela. 
Jag fick även ringa vårdcentralen idag för att styra om i planeringen med den antihormonella sprutan eftersom att den dagen då jag egentligen ska ta sprutan så är jag inte hemma, jag, fröna och min mamma ska nämligen åka och hälsa på min Mormor i Nybro under sportlovet. 
Och med tanke på att sprutan inte är jättevanlig så vågar jag fasiken inte ta den på någon vårdcentral i lilla Nybro, dom kanske aldrig har sett en sådan spruta tidigare. 
Jag blir ju nervös bara av att få någon ny sköterska på vårdcentralen här hemma som inte använt en sådan spruta på länge. 
Inte ens min sköterska på onkologen har använt sprutan någongång, utan hon tar alltid hjälp av nån sköterska med mer erfarenhet av just denna sprutan. 
Det är ju liksom ett inplantat som ska in i magen så sprutan är ju ganska grov. 
Tycker själv inte att det är speciellt roligt att få den men vad ska man göra, bara att bita ihop. 
Idag var jag även med på en av Linneas lektioner i skolan, hon ville så gärna att jag skulle vara med och se hur dom arbetar så det var bara att ställa upp på det, så nu vill självklart Liam att jag kommer på en av hans lektioner oxå. 
Det måste ju vara lika liksom.
Sen avslutade vi veckans första dag med innebandy, dom älskar verkligen sin innebandy och munnarna går oavbrutet när vi åker hem ifrån träningen och dom ska förklara vad dom lärt sig och hur många mål dom gjort. 
Skulle det finnas ett SM i att kackla så skulle nog mina ungar vinna det överlägset😂
//Bex 

Kommentera här: