Se upp i backen.

(null)
Imorgon ska jag göra nåt riktigt jädra roligt som jag inte gjort på säker 15 år.
Jag ska nämligen med till skidorten Romme och åka skidor. 
Jag har inte stått på ett par skidor sedan jag och Macke blev tillsammans, men under hela min uppväxt så åkte vi årligen till skidorter och semestrade. 
Jag älskar verkligen att svischa ner i backen och nu är det verkligen på tiden att jag får göra det igen. 
Dock så fick jag veta av Linneas klassföreståndare Catarina imorse att Linnea visat oro över att jag ska iväg och åka skidor. 
Och det är nånting som hon snappat upp av oss vuxna när släkt och vänner har "predikat" för mig hur försiktig jag måste vara. 
Nästan varenda människa jag pratat med har sagt till mig att ta det lugnt och tänka mig för, och det är klart att det sätter sig i huvudet på Linnea så hon tror ju nu att jag ska göra nånting som är farligt för mig. 
Och jag själv har ju inte varit bättre jag, för när jag har varit i backen och åkt pulka med fröna så har jag varenda gång sagt att dom absolut inte får köra i några gupp när jag sitter med i pulkan med tanke på att min rygg inte klarar av den smällen när man landar. 
Jag gjorde nämligen det misstaget för ett par år sedan och jag tog mig knappt hem efter det. 
Så Linnea som aldrig åkt skidor tror att folk går och bygger gupp i backen hur som helst och är rädd för att jag ska hamna i ett utav dom. 
Men som jag oxå förklarade för henne att det är en himla skillnad mellan att stå på ett par skidor och sitta i en pulka. 
Så jag hoppas att hon kan släppa sin oro lite nu efter vi pratat. 
För det tänker jag göra, imorgon ska jag lämna all oro hemma och bara åka iväg och ha så jädra kul. ⛷⛷
//Bex 

Kommentera här: