Väntan.

(null)
Ja det är just väntan som är så jobbig.
Jag går just i denna stund och väntar på att det ska dimpa ner en tid till ett läkarbesök i brevlådan så att jag kan få svaren på röntgen som jag gjort.
Jag har gjort både magnetröntgen på huvudet och datortomografi på buk, bröst och hals, exakt samma röntgens som jag gjort så många gånger förr, och man kan tycka att jag borde vant mig vid det här laget, och vant mig har jag väl i och för sig gjort men det blir fasiken inte lättare för det. 
Varenda gång tänker jag likadant, "Näe men jag mår ju helt ok så det borde inte vara nån fara"
Men lik förbannat så sitter jag nu här som på nålar och bara väntar. 
Usch, väntan är verkligen en fruktansvärd tid och så kommer det nog att förbli så länge jag lever. 
Man vet att röntgenplåtarna och svaren finns där ute men har inte en blekaste aning om vad dom visar. 
Av erfarenhet så vet jag att man kan må precis som vanligt och tro att allt är frid och fröjd men att i själva verket så kan cancern ha tagit en ny vändning utan att man märkt något.
För som många säger så gör inte cancer ont, ibland känns det inte ens och det stämmer ju faktiskt. 
Det är inte förens tumörerna börjar trycka mot organ eller nerver som det börjar göra ont eller att man börjar må dåligt. 
Men att få lite lätt illamående och huvudvärk när man är nervös för någonting är inte heller helt ovanligt så det är många tankar som hinner gå runt i huvudet dom dagarna/veckor innan man får sitt svar, och det är lite som tortyr. 
Så det bästa för att koppla bort tankarna är att hålla sig sysselsatt, så idag efter skolan följde jag och Linnea med till hästen Nisse när kusinen Nellie skulle rida, och så var det så väldigt underbart väder oxå och då är det inte helt fel att stå på stallbacken och njuta lite. 
Men nu blir det torsdagsdrink och säsongsavslutning på gåsmamman hemma hos Becca och då finns det inte mycket tid till att tänka överhuvudtaget😂
//Bex 

Kommentera här: