En natt med smärtor, feber och telefonsamtal.

(null)
Vilken jävla natt!!
Det började igår när vi hade varit och hämtat en kompis till Linnea, vi åkte till ingelsta för att uträtta några ärenden då Linnea plötsligt fick så hiskeligt ont i magen. 
Hon rusade in på toan men det blev inte mycket bättre, när jag märkte hur ofokuserad hon var så valde vi att istället åka hem. 
När vi kom hem så börjar hon må lite bättre men hon gick fortfarande på toan ett antal gånger utan resultat. 
Så till slut valde vi att skicka hem kompisen då vi märker på Linnea att hon inte riktigt är sig själv. 
Efter lite vila försvann smärtorna i magen och hon blev precis som vanligt igen, det vill säga munnen glappar konstant och hon är inte still många sekunder. 
Hon äter bra med mat på kvällen och hon går in och lägger sig efter lite tv tittande. 
Men sen vaknar hon strax innan 23 med några enorma magsmärtor, jag hade inte hunnit gått och lagt mig än och tur var väl det för hon bara tjöt av smärta. 
Hon kunde varken ligga eller sitta still, hon gick omkring i lägenheten och bara grät, hon gick på toan, drack vatten men inget hjälpte, så då ringer jag 1177 och ställer mig i kö samtidigt som jag kollar deras hemsida. 
Vi utesluter vissa åkommor då symtomen inte stämmer in, hon har inte ont i ryggen, mår inte illa, har ingen feber och det gör inte ont när hon kissar, hon har bajat under dagen så det är ingen förstoppning utan Linnea förklarar det som en svidande känsla i magen under naveln. 
När jag efter ca: 25-30 väldigt långa minuter väl kommer fram så har smärtorna börjat ge mig sig och Linnea ligger och halvdåsar på soffan då hon är helt slut. 
Jag och sköterskan går igenom symtom och kommer då fram till att det inte bör vara nåt allvarligt eftersom hon inte fått någon feber och nu efter en stund så börjar smärtorna lätta, han tyckte att jag kunde ge alvedon eftersom det inte döljer om det skulle vara något mer allvarligt, och om krampanfallen kommer igen bör vi åka till akuten för en närmare undersökning. 
Hon vaknade en gång till sen under natten men behövde då bara kissa och smärtorna var inte jättefarligt. 
Jag själv hade till på köpet 38 i temp och mådde inte tipp topp. 
Satan vilken panik man får alltså när ungarna har så ont och det inte finns något man kan göra för att dom ska må bättre.
Svettigt värre😰
Imorse vaknade jag med över 38 i temp och en hals som ömmade satan och då jag oxå var svintrött efter nattens bravader så fick faktiskt Macke vara hemma från jobbet med Linnea idag som vi inte ville skicka till skolan. 
Hon var ju jättetrött så klart och vi hade ingen aning om magkramperna skulle återkomma.
Det känns inte helt ok att Macke oxå ska vara hemma men jag var varken kapabel till att ta Liam till skolan imorse eller ta hand om Linnea. 
Senare på eftermiddagen började min feber att sjunka och Linnea har inte haft några mer magkramper, så imorgon får hon gå till skolan igen så får vi väl hoppas att jag inte får någon mer feber, pallar inte att bli sjuk igen, jag menar det var ju inte allt för länge sedan vi låg magsjuka. 
//Bex 

Kommentera här: