Glad att fröna vågar öppna sig.

(null)
Helgen gick förbi med en herrans fart, men det blir ju så när man har fullt upp. 
Fröna har som vanligt på lördagar haft innebandyträning, efter det var vi ute och åt med svärföräldrarna och alla tillhörande familjer. 
Vi skulle egentligen ätit julbord någon vecka innan julafton, men då hälften av skaran låg sjuka så fick det nu istället bli en middag på ölhuset. 
Sen eftersom att Becca tidigare i veckan fyllde år så gick vi igårkväll på bio och hade lite kvalitetstid😉
Medan jag var på bio så var Macke hemma med fröna och hade lördagsmys med gladiatorerna på tv:n och godisskålar på bordet. 
Men tydligen hade dom kommit in på lite jobbiga samtalsämnen om min sjukdom och framtiden. 
Linnea som förstår väldigt mycket hade blivit jätteledsen när hon tänkte på att jag kanske inte kommer att finnas där när hon får kille, ska gifta sig och skaffa barn. 
Liam som aldrig egentligen visat eller sagt nånting om vad kan känner eller fattar om sjukdomen hade oxå blivit ledsen och sagt att han tycker att det är jobbigt att prata om. 
Jag blev väldigt förvånad när Macke berättade detta för mig men samtidigt glad att dom faktiskt öppnar sig och vågar säga vad dom känner. 
Fröna berättade till och med för mig nu ikväll att dom igår pratat om detta när jag inte var hemma och att dom tycker att det var väldigt jobbigt. 
Och så mycket kärlek som ungarna visat mig idag och speciellt ikväll har dom nog aldrig gjort förut. 
Jag har fått så mycket pussar och kärlek så man kan tro att jag ska åka iväg på semester i ett halvår utan mina barn. 
Men vad ska man göra när man är en sådan älskvärd morsa😂😂
//Bex 

Kommentera här: