Har ingen förklaring.

(null)
Det är väldigt svårt att förklara och speciellt när det inte finns någon specifik anledning till det, men vissa dagar är man bara mer känslig än andra. 
Vissa dagar har man extremt nära till gråt, allt känns hopplöst, man är nere och det är väldigt svårt att vara social. 
Det kommer i perioder och det finns egentligen ingen direkt anledning till varför dom här svackorna kommer, det kan vara trötthet, inre omedveten stress, man känner sig otillräcklig, inte vet jag vad det beror på men jobbigt är det. 
Att försöka tänka positivt och ha ett leende på läpparna dessa dagar är näst intill omöjligt. 
Nu är det dock snart dax för mina kontroller, röntgens och läkarbesök och det är ju något som får mig att komma lite ur balans. 
Och speciellt om jag känner mig orolig för något. 
Medvetet eller inte men att vänta på de där förbannade svaren är och kommer alltid att förbli en pina. 
Jag har sista veckan/veckorna fått väldigt ont i ryggslutet varje kväll, typ vid den tiden på kvällen när jag står och lagar mat, det är ofta nu som jag får ta smärtlindring på kvällarna, det känns som att ryggen bara kan belastas till en viss gräns per dag och när man överskrider den gränsen så strejkar kroppen, för på morgonen dagen efter är ryggen helt ok igen precis som om det fyllts på med ny "belastningsvätska"
Så konstigt hur kroppen funkar.
Men att få ont i ryggen varenda kväll gör att man blir irriterad och när jag är irriterad blir jag på dåligt humör, ja och sen är bollen i rullning liksom. 
Och när det då kommer en låt på spellistan som berör och som även sjungs av den nu avlidna Chester Bennington, ja då blir man lite ledsen i ögat. 

"When my time comes
Forget the wrong that I've done
Help me leave behind some reasons to be missed
And don't resent me
And when you're feeling empty
Keep me in your memory
Leave out all the rest
Leave out all the rest"

Bra låt med ett passande budskap, det är klart man blir känslomässig om man har en dålig dag. 
Men bryt ihop och kom igen. 
Det är väl bara det som går att göra. 
//Bex 

Kommentera här: