Ingen vet när, var och hur.

(null)
Japp då blev det glasögon för Linnea idag då. 
Hon såg inte jättedåligt men får anstränga ögonen lite mer än normalt och det resulterar då i huvudvärk. 
Vi hade oxå lite tur för att på måndag så kommer det nya blanketter och då går även Östergötlands län med i dom nya reglerna så då behöver inte vi lägga ut några pengar för glasögonen och sen söka bidrag utan optikern sköter allt sådant och bidraget går då direkt till optikern istället
Så himla smidigt, jag som avskyr pappersarbete😉
Så det löste ju sig på bästa sätt. 

Nu har jag även fått mina kallelser till magnetröntgen och datortomografin, så i slutet på januari och början av februari ska jag skannas på nytt och hoppas på att allt ser lika bra ut dom det gjort hittills. 
Men frågan är hur länge man ska våga gå utan cytostatika?!🤔
Jag och Becca diskuterade faktiskt det igår, sköterskan har ju sagt att det är bra att hålla upp från cellgifterna så att kroppen får återhämta sig, och att man återupptar cellgiftsbehandlingarna igen om metastaserna (cancern) börjar röra på sig. 
Men som Becca då sa igår, vad händer om det börjat röra på sig och man märker det försent så att det har hunnit gjort mera skada än vad man räknat med. 
Hon menade då på om det inte är bättre att köra några behandlingar med cytostatika nu när jag har hållit upp i 6 månader så att man liksom får en liten påfyllning och sen om allt ser bra ut om 3 månader när jag gör nästa undersökning så kan man ta ett nytt uppehåll. 
För som vi alla vet så kommer cancern börja bryta ner min kropp igen, men det finns ju ingen som vet när eller vart. 
Jag är så rädd för att få hjärntumörer igen och vad gör man bäst för att förhindra det liksom?!?
Ja inte vet jag men risken att få tillbaka dom känns ju mindre om jag har cytostatika i kroppen, men jag kan ha helt fel. 
Så detta är något som jag ska ta upp på nästa läkarbesök, det är ju aldrig fel att fråga och i detta fall finns det inga dumma frågor. 
//Bex 

Kommentera här: