Puck i huvudet.

Axel och jag höll oss utanför plan.  (null)
Idag tog vi oss till en av ishallarna här i stan tillsammans med svägerskan och kusinerna så fröna fick åka lite skridskor, dom har ju tjatat en längre tid nu på att få komma iväg och åka skridskor, men dels så har vädret varit så fruktansvärt tråkigt så isarna som brukar finnas här omkring går ju inte att spola och sen har Linnea inte haft några skridskor heller, men så fick vi nu ett par jättefina skridskor av min vän Karin då hennes dotter har vuxit ur dom.
Det är ju så fruktansvärt onödigt att gå och köpa nya skridskor i butik när dom bara hinns användas några enstaka gånger innan dom blivit för små och dyrt blir det oxå att göra så varje år. 

Ishallen vi var i idag tillåter puck och klubba till Liams stora förtjusning så han stapplade runt på sina skenor och lekte hockeyspelare medan Linnea fick en puck i huvudet, ren tur att den träffade hjälmen och inte ansiktet, jag vill inte ens tänka på hur det kunde slutat om den träffat någon annanstans, men blod och en del stygn hade väl inte varit omöjligt. 
Usch blir helt svettig när jag tänker på det. 
Jaja nu gick det bra iallafall och det får vi vara glada för. 
Själv höll jag mig utanför plan på lite stabilare mark. 
Åker skridskor så väldigt sällan så risken är väl att jag skulle slå ihjäl mig om jag skulle sätta på mig ett par skridskor😂
//Bex 

Kommentera här: