Saknar att känna mig ”sexig”

(null)
Alla är vi olika och tycker att olika saker är olika viktigt. 
Det är något som jag märkt när jag pratat med andra cancersjuka som genomgår behandlingar som gör att kropp och utseende förändras.
För om man bortser ifrån att man helst av allt skulle vilja vara frisk och slippa ta cytostatika som jag istället tror att vi alla har gemensamt så har vi olika prioriteringar. 
Jag tycker inte att det är roligt att gå flintskallig men då jag inte gillar peruk och inte känner mig jättegräslig utan hår så går jag flint dom gånger håret inte växer. 
Dock är det värre när man även förlorar ögonbryn, ögonfransar och är väldigt svullen, men vem fasiken känner sig vacker då liksom? 
Men det jag saknar mest av allt och som jag tycker är jobbigast är att inte ha några bröst. 
Jättelöjligt tycker säkert många, men under dom perioderna som man mår bra och ser "normal" ut, då är det ju bara brösten som fattas. 
Och ja jag vet att det finns bröstproteser men det är absolut inte samma sak som att ha äkta bröst, dom funkar under kläder som inte är så, hur ska jag förklara utan att det låter dumt, typ "sexiga"
Det är ofta som jag ser en snygg klänning eller ett linne/tröja som jag skulle vilja ha, men är det då nån slags urringning på detta plagg så funkar det inte, jag har inte den naturliga pushen eller glipan som många av dom lite "sexigare" kvinnliga plagg kräver. 
Bara ett vanligt basic linne är ju urringat och kräver därför en utåtbuktad bringa om man säger så. 
Ni förstår säker vad jag menar. 
Jag får istället alltid leta kläder som funkar på min kropp, det vill säga inget urringat och inga ljusa färger eftersom att  det då syns så väl att jag saknar bröst, hade jag varit äldre så hade jag säkert inte tänkt på samma sätt, men än så länge då jag inte är jättegammal och huden fortfarande är skapligt slät så vill jag kunna ha plagg som faller mig i smaken och som får mig att känna mig lite extra snygg. 
Jag blir så avis när jag ser någon med ett jättesnyggt plagg som framhäver kvinnlighet på ett smakfullt sätt. 
Det största problemet blir självklart på sommaren när man är mera lättklädd och på bröllop förstås, det är väl inte jättepopulärt att klampa in med en helsvart klänning då. 
När vi var på bröllop i somras hade jag "kostym" och det funkar i och för sig men vi har även två bröllop denna sommaren att se fram emot och det skulle ju vara roligt att kunna klä sig i något annat någon gång. 
Så skulle jag få valet att välja mellan att ha hår på huvudet eller att få ha bröst så skulle jag nog säga bröst, men skulle man gå en längre tid utan hår så skulle man nog gnälla över det, så man får väl vara glad över dom stunderna som man har något av det iallafall. 
//Bex 


Kommentera här: