Första avklarad.

(null)
Ja då var röntgen 1 av 2 avklarad, på torsdag har jag den 2:a och då är det magnetröntgen.
Men idag var det datortomografi och då ska det drickas en massa vatten, en liter närmare bestämt på ca:30 minuter. 
Det är aningen jobbigt då man släckt törsten ganska väl efter bara 2 muggar, och idag hade det även blivit ändringar i planeringen så jag fick bokstavligt talat hälla i mig sista halvlitern, så 30 minuter blev ca:15 minuter och helvete vad uppsvälld och kissnödig jag blev även en lätt illamående känsla fick jag utav allt vattnet, och det gör ju inte saken bättre att man efter det ska lägga sig raklång på en brits, man ska upp och ner med armarna och även ta djupa andetag för att sedan hålla andan ett flertal gånger. 
Men man har liksom vant sig så det är inget som jag tycker är speciellt jobbigt, och så blev jag ju färdig tidigare än väntat oxå så det får man väl vara glad för.
Imorgon blir det en helgdag då vi ska fira Sverige vårt fina avlånga land, har inget planerat men får väl se vad vi kan hitta på.
Sen på torsdag kör vi röntgen igen. 
//Bex 

Kommentera här: