En noggrann undersökning😏

(null)
Mycket kan jag tolerera och jag är oftast väldigt nöjd med vården som jag får, jag har aldrig haft några större problem med onkologen i Linköping och dom har alltid varit hjälpsamma och fått mig att känna mig bekväm och rättvist behandlad. 
Dom gånger jag har varit inne för operation har jag tyckt att det varit jättebra personal som tagit hand om mig både före och efter ingreppet. 
När jag är på sjukhuset för att röntgas och undersökas är personalen väldigt trevlig och jag känner aldrig nåt obehag över att behöva gå dit, alltså det är ju inte roligt och jag hade självklart helst sluppit men eftersom att jag måste så är det ju skönt att inte behöva känna någon ängslan över att gå dit. 
Sen har jag en jädra oro i kroppen över röntgensvaren men det har ingenting med personalen att göra. 

För det mesta är jag nöjd och glad.
Men det finns nånting som jag absolut inte klarar av, och som jag tycker borde vara förbjudet, och det är när en läkare tar orden i sin mun och säger att man är för liten eller ung för en diagnos/sjukdom. 
Alltså jag blir så förbannad att jag nästan kokar. 
Man kan väl aldrig säga så, risken är kanske minimal men helt omöjligt är det inte, och så länge det finns en bråkdels risk att man faktiskt skulle kunna åka på en diagnos kan man fasiken inte säga något sånt. 
När jag blev undersökt av en läkare första gången på en vårdcentral fick jag höra just dom orden, efter lite kläm och känn så sa läkaren att jag kunde gå hem med hoppet om att bröstet skulle ge med sig, "för bröstcancer var jag alldeles för ung för att få"
Alltså när jag idag sitter här med två bortopererade bröst plus lymfkörtlar, metastaser i hela skelettet och även två hjärntumörer som har tagits bort så funderar jag på hur i h-vete en utbildad läkare kan säga något sånt utan att ha dåligt samvete, utan att ens bry dig om att yttra eller förklara sig när läkaren i fråga fick chansen. 
Det är något som jag inte tolererar. 
Denna läkare i fråga var inhyrd under semestertider annars hade jag personligen gått ner till vårdcentralen och tagit av mig tröjan och frågat om det var bevis nog på att vem som helst, gammal eller ung kan åka på bröstcancer. 
Det enda jag kunde göra var en Lex Maria anmälan för att försöka undvika att detta ska hända någon annan, förhoppningsvis kanske det hjälper någon. 
//Bex 

Kommentera här: