Inget jag vill tänka på.

(null)
Igår hade vi det sista mötet på banken för den här gången och då handla det mest om ungarnas sparande. 
Jag och Macke sätter ju undan lite pengar till fröna varje månad så att dom ska få sig en liten slant när dom fyller 18år och förhoppningsvis vill ta körkort. 
Det handlar inte om några jättesummor, men eftersom att vi har sparat ifrån när dom föddes så hjälper det iallafall till att starta "vuxenlivet" 
Till en början sparade vi ganska mycket pengar när Linnea föddes men fick dra ner på det när man gick på mammaledighet med Liam, meningen var ju att vi skulle öka på sen när jag började att jobba igen men så blev det ju inte.
Det kom istället en elak sjukdom i vägen och förstörde våra planer😏
Men även om vi inte har världens bästa ekonomi så är barnens sparande nånting som vi verkligen prioriterar. 
Så igår fixade vi till ett gemensamt sparande till fröna men som jag och Macke har kontrollen över så att dom verkligen används till något vettigt när dom väl ska användas. 
När man ska skapa ett nytt sparande med fonder och grejer så måste man ju gå igenom vissa frågeställningar innan kontot kan öppnas, och som sist när jag skulle lägga om mitt sparande så kom det även en del jobbiga frågor igår oxå.
Catarina som kvinnan på banken heter tycker nog själv att det är lite jobbigt att ställa vissa frågor, för när hon frågade om vem som ska ta över sparandet/kontot när jag gått bort så fick jag hjälpa henne med meningen då hon inte ville säga ordet "avlidit", hon tvekade länge och väl så tillslut så sa jag ordet och avslutade meningen åt henne. 
Efter jag sagt att Macke då ska ta över och bestämma över sparandet till 100% så kom nästa fråga som jag tycker är värre än frågan innan för det är ju något som jag inte ens vill tänka på, nämligen ifall Macke skulle gifta om sig skulle då den "nya frugan" få vara med och bestämma över sparpengarna? 
När man är gifta så delar man ju på allt om man inte bestämt något annat innan, och det hade alltså jag chans att göra nu, och det var inget att tveka om, för självklart ska ingen annan ha tillgång till mina ungars sparande. 
Jag litar på att Macke klarar det där bäst själv när/om vi skulle hamna i den situationen. 
Men det är inte utan att man får en klump i magen när detta ämne kommer upp.
För jag vill ju inte tro att det kommer att hända, jag brukar inte leva i förnekelse men i detta fall så gör jag faktiskt det.  
Men hur som helst, nu är det gjort och hur det än går så kommer fröna att få sina pengar när det är dax och det är de viktigaste för mig. 
//Bex 

Kommentera här: