Omöjligt att svara på.

(null)
Igår var jag och Macke på möte hos banken för att lägga om lite lån och även fixa med våra pensionssparanden, det är väl speciellt mitt sparande som ska placeras om så att det inte är låst tills jag blir 65, för så gammal kommer jag (förmodligen) aldrig att bli. 
Och jag vill ju kunna ha tillgång till pengarna i livets slutskede när nu än det blir. 
Men att sitta på detta möte är väl hur skevt som helst, man måste svara på ett antal frågor innan banken kan flytta pengarna mellan olika fonder och sparkonton och när då frågan kommer om hur länge på ett ungefär jag tänkt spara pengarna utan att röra dom så blir det ju lite knivigt att svara, det är ju helt omöjligt för mig att säga.
Jag vill självklart säga 20+ som är det högsta alternativet, men det är ju alternativet som är minst troligt och det lägsta alternativet var 1-2år och så snart hade jag inte tänker att säga adjö, så jag tog alternativet i mitten så är jag bara jävligt nöjd om det skulle visa sig att jag lever längre.
Bankkvinnan som hjälper oss med detta har ett litet hum om hur våran situation ser ut men hon vet inte exakt hur sjuk jag är, så igår frågade hon faktiskt hur det låg till, och då man kör den korta versionen som låter nåt i stil med "jag fick bröstcancer som spred sig och gav mig metastaser i skelettet och sen även hjärntumörer" så blir det väldigt mycket jobbig information på typ 3 sekunder, så då reagerar folk ungefär som dom åkt på en käftsmäll, dom tappar hakan av förvåning och vet inte vad dom ska säga, men sen kommer kommentaren som jag/vi får höra sååååå ofta "ja jag måste ju säga att du ser oförskämt fräsch ut, man skulle aldrig kunna tro att du är sjuk"
Alltså det är alltid roligt att höra men det är oxå extremt svårt att ta sjukdomen på allvar eller hur man ska säga.
Oftast är det skönt att dölja sjukdomen men ibland så hade det underlättat om det synts på mig. 
Jaja, vi fick ordning på det mesta hos banken iallafall men vi satte även ett möta nästa vecka för att fixa det sista. 

Idag däremot har jag och svägerskan Jenny varit på Ikea och handlat inredning till den nya fina garderoben, så om allt vill sig rätt nu har vi oss en färdig garderob till helgen😉
//Bex 

Kommentera här: