Trodde alla läkare kollar journaler.

Lite påskfint🐣 (null)
Dom samlar ju verkligen inga pluspoäng den där vårdcentralen här nere i Vilbergen. 
Sköterskan som jag pratade med i måndags angående Linneas mage som skulle ringa tillbaka till mig innan veckan var slut har jag inte hört ett ljud utav, och nu är ju vårdcentralen stängd till på tisdag så hur dom hade tänkt sig det här har jag ingen aning om, dom sket väl helt enkelt i oss bara.
Fasiken vad besviken jag blir. 
Jag ringde igår oxå upp till barnmottagningen på vrinnevisjukhuset, där var sköterskan som jag pratade med väldigt trevlig, hjälpsam och förstående och enligt henne skulle man självklart gå vidare och undersöka Linnea närmare. 
Hon tog även fram Linneas journal, nånting som vårdcentralen inte heller verkar gjort, för där läste denna sköterskan att vid ungefär 3års ålder så hade Linnea redan då haft lite problem med magen, urinvägsinfektion mm. 
Det här är ju inget som jag själv har tänkt på men när sköterskan nämner det så ringer det en liten klocka och ett svagt minne väcks.
Jag känner mig lite dum som inte kommer ihåg det och själv informerar läkaren, men så tänker jag att det är väl läkarens ansvar att ta reda på sånt, bakgrunden finns ju i journalerna och med tanke på allt jag har gått igenom sedan Linnea var 3år kanske det inte är så konstigt om jag glömmer bort vissa saker. 
Hur som helst så kvarstår problemet att vi måste få en remiss upp till barnmottagningen för att vi ska kunna få hjälp därifrån, en remiss som man kan tycka att läkaren på vårdcentralen borde ha skickat. 
Så nu får jag på onsdag när jag kommit hem ifrån våran tripp till mormor Gini ringa och begära en remiss från vårdcentralen så att Linnea får komma upp till vrinnevisjukhuset istället och få sig en ordentlig undersökning. 
Ja det ska tydligen inte vara lätt om man inte redan är inne i sjukvård😏
Glad påsk🐥🐣
//Bex 

Kommentarer:

1 Anonym:

Du vet väl att man inte behöver en remiss från dr utan du kan själv skriva en så kallad egenremiss. Rubricera egenremiss o ange ärendet kortfattat.

Svar: Näe det visste jag inte, då ska jag kolla upp det.
Tack så mycket.
Bex

Kommentera här: