Vi flydde hemmet.

Från tråkig plastmatta till fräscht parkett.  (null)
Idag då våra planer blev inställda tog jag med ungarna för att åka lite skridskor medan pappa Macke var kvar hemma och la in nytt golv i våran walk in/walk through closet eller vad man ska kalla det.
Eftersom att jag bestämt mig för att organisera och göra iordning garderoben så blir det ju snyggare att ha samma golv som i resten av lägenheten även inne i detta lilla utrymme och eftersom att vi ändå hade golv till övers sedan tidigare så var det bara att "få ändan ur vagnen" som det så fint heter. 
Det är ju lättare att jobba när ungarna inte är hemma för annars vill dom gärna hjälpa till och det är inte alla gånger som förälder att man har det tålamodet, och det kan även vara svårt att vårda sitt språk om det inte riktigt går som man vill.
Så vi flydde hemmet istället så kunde Macke uttrycka sig fritt😂
Så när jag och ungarna kom hem efter våran lilla skridskoaktivitet låg golvet på plats, och det blev så fint, precis som jag hade tänkt. 
Men nu efter lite rivning, nytt golv och nymålade väggar så vill man nästan inte använda det som garderob längre, det blev liksom som ett litet extra rum på lite mer än 3 kvadrat. 
Men eftersom att vi är fyra i familjen så går det åt att ha den garderoben så man slipper ha alla skor och ytterkläder framme hela tiden, speciellt under vintertid, kläderna tar sådan plats och det ser bara stökigt ut. 
Så nu är det bara för mig att åka till Ikea och inhandla det sista innan det är klart för att stuva in allt igen. 
Och jag har ju ändå "all tid i världen" så det kan nog bli en tripp till Linköping redan i veckan som kommer. 
//Bex 

Kommentarer:

1 Linda:

Är det okej om jag anlitar dig för organisering av vår hall? Du tycks ha koll på sånt där ;). Kommer bli jättefint när det är klart - det är jag säker på.

Svar: Haha absolut, men jag är ganska dyr😂😂
Bex

Kommentera här: