Oanade krafter.

Dom två största anledningarna till att aldrig ge upp❤️ (null)
Jag har många gånger fått höra att jag är så oerhört stark som trotsar motgångar och som orkar fortsätta och aldrig ger upp. 
Själva tanken på att ge upp har aldrig slagit mig men visst så har vissa perioder varit svårare och tuffare än andra och tanken att mitt liv nog kanske inte blir så långt har slagit mig ett antal gånger.
Men jag tror att alla eller iallafall dom flesta av oss har den där överlevnadsinstinkten, man får extra krafter när det behövs och man blir starkare än vad man trodde var möjligt.
Sen har omgivningen en stor betydelse oxå, har man barn, barnbarn, släkt och vänner som finns där, som stöttar, som pushar när det går trögt i uppförsbacken och som hjälper till när det inte går som man tänkt, då blir allt lite enklare. 
 Och ibland så får man helt enkelt göra som ordspråket säger "bryt ihop och kom igen"
Och det har jag gjort många gånger men det är inget fel i det, det är inte fel att tillåta sig själv att vara hemma en dag och bara vara ledsen, för när du är absolut längst ner på botten och allt känns hopplöst då kan det bara gå uppför efter det. 
//Bex 

Kommentera här: