Varför ska det vara smidigt???

(null)
Alltså det kanske är en skitsak men helvete vad det stör mig när sjukvården ska ändra rutiner som har fungerat alldeles utmärkt i flera år i mina ögon. 
Idag var det dax för mig att ta prover inför kommande behandling, jag cykla till sjukan och går upp till provtagningen via hörningången (blå porten) som jag alltid gör eftersom att provtagningen ligger där två trappor upp, jag går in i väntrummet och ska ta min nummerlapp och blir nöjd då det bara är en person före mig i kön, men så får jag syn på en massa lappar som sitter över där man tar sin nummerlapp. 
Jag började läsa och ser då att ALLA ska gå och anmäla sig vid stora entrén innan man kan sätta sig och vänta på att få ta blodprov. 
WTF!!!! 
Men detta kan ju inte gälla dom som har stående provtagning inför behandlingar tänkte jag och frågade då tjejen som satt i väntrummet som så passande var klädd i kläder som visade att hon jobbade på sjukhuset, och självklart va jag oxå tvungen att gå till huvudentrén och anmäla mig.😡😡
Alltså jag har inga problem med att röra mig men förstå dom stackarna som har krämpor och svårt att gå, vilket jädra spring det blir för dom stackarna, och det är ju dessutom en bra bit emellan provtagningen och stora entrén. 
Själv blir jag mest irriterad på att det som tidigare varit så enkelt, bra och smidigt har nu blivit dubbelt så bökigt, dessutom måste jag stå i två olika köer varav en kö är för resten av sjukhuset oxå innan jag kommer fram och tar mitt prov som tar nån minut. 
Och när jag idag då för andra gången kommer upp till provtagningen och tar min nummerlapp så är det helt plötsligt fyra personer i kön framför mig😩
Att göra detta en gång är väl ingen Big deal men för en annan som går och tar prover titt som tätt känns det pissigt rent ut sagt att man ska behöva vandra omkring på sjukhuset mer än behövligt när man ändå spenderar så mycket tid där. 
Lapp nr 2 där det stod att det var brist på personal blev inte jag drabbad av idag iallafall då dom var två sköterskor som tog prover. 
Jaja det är väl kanske bara jag som överreagerar. 

Idag skippade vi tjejernas innebandyträning och var ute i det gröna och körde lite brännboll med fikapaus istället. 
Det blir så varmt och jobbigt inne i idrottshallen nu när det är så varmt ute och så fick ju vi vuxna aktivera oss oxå, lite mysigt och kul att göra nånting annorlunda. 

Och så måste jag väl säga att gårdagens VM finalen var en riktig rysare, men herregud vilken lättnad det var när Sverige slutligen på straffar avgjorde matchen och blev VÄRLDSMÄSTARE🇸🇪💙💛🇸🇪🥇🏆
//Bex  (null)

Kommentarer:

1 Anonym:

När vi får svårt att gå via receptionen i entren kommer hemsjukvården/avancerad hemsjukvård/palliativa teamet hem och tar proverna. Så det löser sig för oss då. //Ullis

Svar: Vilken tur får man väl säga.
Men tycker fortfarande det känns onödigt för en annan att behöva stå i 2st köer för att få ta ett blodprov.😏
Bex

Kommentera här: