Påminns om att mamma är sjuk.

(null)
Idag när jag var nere och hämtade Liam på frita så tog en av fröknarna tag i mig och bad att få prata med mig lite på sidan av. 
Det handlade nämligen om Linnea, nu i skolan har dom börjat prata och kolla närmare på kroppens funktion och uppbyggnad, dom har tydligen bilder på hur kroppen ser ut inuti med muskler, blod, organ mm.
Då Linnea har en klasskompis vars lillebror har haft leukemi så var det några i klassen som hade börjat att ställa frågor om just blodcancer och hur det funkar.
Linnea hade då börjat vrida och vända lite på sig och tyckt att det blivit lite obekvämt att prata om det, och när hon sen oxå hade fått veta att lillebrorsan nu har blivit frisk från sin cancer så hade Linnea blivit ledsen, hon är självklart glad för lillebrorsans skull men det blev väl en riktig tankeställare för Linnea då hon vet att jag aldrig kommer bli frisk från min cancer. 
Hon hade blivit så ledsen att hon var tvungen att gå ut och prata med fröken (Eva) och förklara vad hon kände. 
Eva föreslog då att Linnea skulle återuppta kontakten med kuratorn på skolan och gå dit för att prata lite om vad hon tänker.
Hon vill inte alltid prata med mig/oss och det kan jag förstå, hon behöver prata med någon som står utanför. 
Det har varit lugnt ett bra tag nu och ungarna släpper väl lite på nervositeten och känslorna när jag mår så pass bra, men så dyker det upp nåt som får tankarna att börja snurra igen, och det här blev väl ett sådant tillfälle. 
//Bex 

Kommentera här: