Skor i papperskorg och vantar i toan.

(null)
Igår var jag på ett väldigt givande föräldramöte på Jönsbergska idrottsskola som Linnea har sökt till. 
Linnea har ansökt om att få börja där till 4:an och har redan gjort ett intagningstest, så igår var det dax för oss föräldrar att få information så att det fortfarande känns rätt för alla parter att barnen ska byta skola. 
Och jag kan säga att jag tvekar inte en sekund när det gäller den biten, jag kan bara se fördelar med att få byta skola, bara att få ha idrott varje dag är väl klockrent, studier visar till och med att om ditt barn rör mycket på sig så har barnet lättare att konsertera sig sen i skolbänken, och det märker jag på mina barn som är väldigt aktiva att om dom får röra på sig så blir dom inte lika trötta. 
Men alla barn är självklart olika. 
Det verkar även va en bra ordning på Jönsbergska, dom har tydliga regler som måste följas, det finns regler mot mobbing, ja det finns det väl visserligen i alla skolor men det förekommer alldeles för ofta ändå.
Bara det här med att få ha sitt eget skåp för att kunna låsa in sina grejer och få ha dom ifred är nåt jättebra, jag vet inte hur ofta mina ungar kommer hem och säger att någons vantar/mössa/keps blivit nerkastade i toalettstolen utan att någon sett eller hört någonting.
Det slängs innetofflor och skor i papperskorgar och göms bakom toan så vissa barn inte hittar sina grejer, bara det är väl mobbning om nåt och så länge inte ungarna som utför dessa akter tas på bar gärning kan ju lärarna inte göra något. 
Så man typ väntar bara på den dagen det händer ens egna ungar😱
Det enda som egentligen är negativt ifall Linnea skulle få byta skola är väl att Liam tyvärr blir ensam kvar på Vilbergsskolan. 
Men som sagt nu har Linnea inte blivit antagen än och det är väldigt tufft i år då det är många sökande så man kan inte göra mer än att hoppas. 

Idag har jag och Linnea haft lite lussebaket inför helgen.
Vi måste ju ha lussekatter till 1:a advent så fram med mjölet och på med julmusiken för att komma i stämning sen var det bara att börja baka katter😂
//Bex 

Kommentera här: