Idag fick jag se det med egna ögon.

(null)
Alltså jag blir upprörd och förbannad att jag nästan börjar grina. 
Idag när jag hämtar Liam på skolan så var han ute och lekte så jag gick in för att hämta hans väska och kolla regnkläderna eftersom att det hade regnat idag och då jag vet att barn kan vara väldigt slarviga med att hänga upp sina blöta kläder. 
Men kläderna hängde så fint på den enda lilla krok han har, dock helt intryckt av alla andra blöta kläder som hans grannar har hängt upp, allt hängde bara i en enda röra och luktade dessutom koskit😩
Vidrigt som satan men tog hans regnbyxor och försökte hänga upp dom på tork så gott det gick över hans låda med extrakläder, dom kommer förmodligen inte få hänga kvar då det är extremt trångt i kapprummet och hälften av alla kläder hamnar oftast på golvet då det rasar ner när någon annan sträcker sig för att ta sina kläder. 
Jag frågade en av fröknarna ute på gården vad tanken är att ungarna ska göra av sina blöta kläder efter en rast, dom måste ju liksom få chans att torka, fick till svar att det bara fanns kroken vid deras plats. 
Jag fortsatte och frågade hur i helv.... kläderna skulle få möjlighet att torka ihopklämt med minst 50 till ungars blöta kläder och vad dom ska ha på sig rast nr2 då deras kläder inte hunnit torka? 
Det hann jag inte riktigt få svar på då det utbröt ett tumult bland några av ungarna som lekte i sandlådan varpå en av dom ställer sig upp och börjar kasta en massa sand på de andra barnen, inte jättefarligt kanske och av egen erfarenhet från när man själv gick i skolan så hade läraren tagit tag i armen på en och sagt att man går därifrån om man inte kan uppföra sig annars blir det rektorsexpeditionen. 
Men då lärarna i detta fall bara i stort sätt skyddade de barnen som satt i sandlådan och försökte mota bort ungen som kastade sand så eskalerade det och blev bara värre, han började även kasta leksaker och sprang omkring och pekade finger till lärarna i vetskap om att lärarna inte kan göra ett skit, för som en av lärarna sa till mig så får dom inte röra ungarna i detta fall, lärarna är alltså inte kapabla till att göra nånting än att försöka lugna ungen som är totalt utflippad, och det går ju verkligen jättebra😡
Jag var så nära att bara släppa det jag höll i och grebba tag i ungen själv, så fick gå därifrån innan jag gjorde nåt jag skulle fått ångra. 
Alltså skulle detta varit Liam så hade jag blivit förbannad om lärarna inte hade gjort nånting, och själv som förälder hade jag blivit tokig på min unge.
Alltså jag blev totalt chockad av denna händelse och när mina ungar kommer hem ifrån skolan och berättar om något som hänt under dagen så har jag alltid trott att dom överdrivit till 1000, men idag fick jag ju uppleva det själv😱
Ja jag har då aldrig sett nåt liknande och med så små ungar dessutom, lika gamla som Liam. 
Ja vad f-n gör man?? 
//Bex 

Kommentera här: