Den dagen då allt kollapsa.

(null)
Fredagen den 21 september 2012, det är den dagen då hela mitt/vårt liv rasa samman, det var den dagen jag egentligen skulle gått av min mammaledighet och börjat arbeta som vanligt igen men då jag istället åkte till onkologen i Linköping och fick veta att jag drabbats av cancer. 
Snacka om att allt bara kollapsa.
Allt som skulle bli så bra nu när jag skulle börja jobba och vi skulle komma ifatt efter ett år av föräldraledighet och den sämre ekonomi som den medför. 
Men istället stod nu döden och knacka på vår dörr, för det var så det kändes, jag minns så väl att tankarna vandrade och jag trodde jag skulle behöva lämna mina barn typ där och då, 1 och 3 år gamla. 
Jag minns att vi på helgen skulle fira Linnea precis som vi gjorde denna helgen och att min svärmor fick sitta och ringa runt till släktingarna och förklara vad som hänt och att ingen skulle nämna nåt på Linneas kalas eftersom vi var där för att fira hennes 3årsdag. 
Det är 6år sedan och mycket har hänt efter det som dom flesta vet. 
Men än så länge har vi lyckats att hålla dörren stängd och så hoppas jag att det förblir bra länge. 
//Bex 

Kommentera här: