Trodde aldrig jag skulle få svar.

(null)
Helt otroligt att jag fick svar på mailet som jag skickade till kommun och så snabbt dessutom, fick kontakt med en Mikael som är verksamhetschef, han är alltså chef över rektorn på Vilbergsskolan. 
Dock så blev hans svar att mailet skulle skickas vidare till rektorn Susanne på skolan så att jag skulle få kontakt med henne och så att hon tillsammans med sin personal kunde hitta någon lösning?!?
Men det var ju just därför jag skickade mailet till kommun eftersom att de anställda på skolan inte kan göra ett skit. 
Han menade också att barackerna eller "paviljonger" som det heter var en av lösningarna på problemet, men det enda som jag märkt av är att dom tar en stor plats av ungarnas skolgård då dom inte gör någon som hels skillnad för de barn som inte blivit flyttade dit. 

Jag fick även ett svar av rektorn där det stod exakt det jag sagt, det finns helt enkelt ingen plats till att förbättra, skolan är byggd 1974 och är då inte anpassad för varken förskoleklasser eller fritidshem. 
Det har hänt mycket på 45år men inte med skolan. 
Så jag skickade ännu ett Mail till Mikael på kommun där jag sa att jag varit i kontakt med rektorn och diskuterat just detta. 
Matsal och kapprum har ju inte blivit större bara för att det kommit fler barn. 
Frågade även om någon människa på kommun har varit ute på skolan och sett hur det faktiskt ser ut. 
Fick ännu ett svar där han tackade för hjälpen med att granska det som inte fungerar och att han skulle skicka vidare informationen till personal inom fastighet och att han själv skulle ta kontakt med rektorn. 

Detta kanske inte kommer göra någon skillnad men det känns ändå skönt att ha fått en reaktion och vetskapen om att någon inom kommunen fått sig en tankeställare. 
//Bex 

Kommentarer:

1 Anonym:

Mejla bilderna du tagit. Eller länka blogginlägget till utbildningskontoret...

2 Anonym:

Mejla bilderna du tagit. Eller länka blogginlägget till utbildningskontoret...

Svar: Aha, det har jag inte haft en tanke på.
Rebecca Bernhard

Kommentera här: