Vilken rysare.

(null)
Dag nr 2 och idag har jag varit i Linköping för skelettröntgen och behandling. 
För en gångs skull hade dom fixat det så bra så att efter jag tagit sprutan med radioaktiv spårämne så kunde jag gå och få min behandling innan jag senare skulle tillbaka till röntgen igen. 
Jag har ju alltid några timmar att slå ihjäl när jag gör skelettröntgen eftersom att de radioaktiva spårämnena ska hinna sprida sig i kroppen innan det ska tas bilder så att skelettet hinner bli ordentligt självlysande😂 så då var det ju perfekt att ta behandlingen där emellan, jag och mamma som var med mig hann även med en lunch på onkologens cafeteria. 
Nästan 5 timmar spenderade vi på sjukan idag så jag är glad att jag har uppehåll från sjukhusbesök imorgon, och mina armar får sig en dags vila från alla stick oxå. 
Det känns lite halvroligt när man sitter i väntrummet och det kommer två tjejer i skyddskläder och hämtar en, det är bara gasmaskerna för ansiktet som fattas så skulle det kunna vara taget ur en riktig rysarfilm😂
//Bex 

Kommentera här: